خبرگزاری کار ایران

سفر معاون وزارت خارجه انگلیس به تهران با هدف مذاکره درباره آینده برجام و پرونده «نازنین زاغری»

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۳۶

معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه انگلیس صبح امروز با هدف مذاکره با ایران درباره اقدامات ایران درسوریه و یمن ، آینده توافق هسته‌ای و پرونده «نازنین زاغری» به تهران سفر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دولت بریتانیا،  معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه انگلیس صبح امروز  به تهران سفر کرده است. این اولین سفر «آلیستر برت» به ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای‌ است. وزیر قرار است در دیدار دو روزه با وزرای ایران، سیاست‌مداران و سازمان‌های مردم نهاد دیدار داشته باشد. در زمان‌بندی سفر وی، امروز قرار است دیداری میان «آلیستر برت» و همتای او، «عباس عراقچی» برگزار شود.

«آلیستر برت» پیش از سفر به ایران گفته بود: این لحظه مهمی در روابط ایران و انگلیس و همه جهان است. از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده ما در کنار اروپایی‌ها و شرکای بین‌المللی‌مان بر حمایت خود از توافق تاکید کردیم و این حمایت را از طریق مکانیزم‌هایی مانند قانون مسدودسازی تحریم‌ها در اتحادیه اروپا ثابت کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که ایران به تعهداتش در برجام پایبند باشد، ما بر سر تعهداتمان باقی می‌مانیم گفت: معتقدیم این بهترین راه برای اطمینان از آینده‌ای امن برای منطقه است.

«برت» گفت: حمایت ما از توافق هسته‌ای جلوی به چالش کشیدن ایران بر سر موضوعاتی که با هم توافق نظر نداریم را نگرفته است. در این دیدار من بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران و اقدامات آنها در خاورمیانه تاکید خواهم کرد. من از این فرصت برای دیدار و رسیدن به راه حل در پرونده دوتابعیتی‌های بازداشت شده در ایران هم استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز