خبرگزاری کار ایران

بهرام قاسمی:

ایران از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد/ برنامه موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۴۱

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: درخصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را درخصوص نگرانی‌‌‌های بی‌‌‌مورد و ناشی از برداشت‌‌‌های نادرست و از سر ناآگاهی برخی کشورها اعلام داشته است.

برجام نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفت‌وگو بود

وی ادامه داد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین‌‌‌المللی انجامید، نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفت‌وگو و تلاش در جهت بهره‌‌‌گیری از روش‌‌‌های منطقی و مسالمت‌‌‌‌آمیز بود که می‌‌‌توانست مبنایی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشورهای غربی به تعهدات خود باشد که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان غوغاسالار، زیاده‌‌‌جو و زیاده‌‌‌گو و کاستی و کاهلی دیگران کارنامه غیرقابل قبولی از خود بجای گذاشته‌‌اند. 

ایران از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد

دولتمردان اروپایی تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد و به آن معتقد است، اظهار داشت: در شرایطی که نتایج آن همه تلاش و کوشش همه‌‌‌جانبه ایران و دیگر قدرت‌‌‌های جهانی با قلدری و از سر زیاده‌‌‌خواهی توسط برخی شرکای وزیر امور خارجه فرانسه و به سادگی در برابر عدم توانایی آنان نقض می‌‌شود و دولتمردان اروپایی هم بیشتر تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده و نتوانسته‌‌‌اند در جهت ارایه تضمین‌‌‌های لازم و کافی مورد انتظار اقدام چشم‌گیری برای حفظ یک توافق بین‌‌‌المللی - که به عنوان مهمترین دستاورد دیپلماسی عصر حاضر به شمار می‌‌‌رود - به عمل آورند، دلیل، ضرورت، اعتبار و اعتمادی برای مذاکره  آنهم برای موضوعات غیرقابل مذاکره باقی نمی‌‌‌ماند.

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه فرانسه می‌‌‌‌داند که در این شرایط و براساس تفاهمات انجام شده  قبلی  آنان را گزیر و گریزی از انجام تعهدات‌‌‌شان نیست و ایران و ایرانی را نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هیچ گزیری و گریزی از بی‌‌‌‌‌اعتمادی به آنان نیست.  

سیاست منطقه‌‌‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌المللی است

برنامه موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

وی اضافه کرد کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز به‌خوبی می‌‌‌دانند سیاست منطقه‌‌‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌المللی و مبارزه با تروریسم و افراط‌‌‌گرایی است و اگر چنین مبارزه‌‌‌ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش‌‌زا و بحران‌‌‌ساز هستند، نیست می‌‌‌توانند سیاست‌‌‌‌های خود را اصلاح کنند. درخصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز