خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

دستگیری یک عضو داعش در جنوب کشور/ در کابینه یکی از دشمنانمان جاسوس داشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۷۹

وزیر اطلاعات تاکید کرد: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب که شامگاه سه‌‌‌‌شنبه از شبکه خبر پخش شد، با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم درخصوص پیوند مردم با وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات برای مردم و حافظ امنیت مردم است و با همراهی مردم توانسته مسئولیت خود را انجام دهد.

دستگیری یک عضو داعش در جنوب کشور

وی افزود: ما در شهریور ماه یک عضو داعش را در جنوب کشور دستگیر کردیم و در شمال غرب هم به گروه‌های تروریستی ضربه وارد کردیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به پرونده دوتابعیتی‌‌‌‌ها اظهار داشت: از مدیریت دوتابعیتی‌ها به دلیل منع قانونی جلوگیری کرده و اگر مدیر دوتابعیتی بشناسیم، برای برکناری او اقدام می‌کنیم. ما افراد زیادی را که امکان جاسوسی دارند زیر ذره‌‌‌‌بین و ضربه برده‌‌‌‌ایم که ضرورتی به اعلام ندارد.

بسیاری از تیم‌های تروریستی کشف و متلاشی می‌شوند

علوی ادامه داد: همواره جلسات جامع اطلاعاتی بین دستگاه‌های مختلف مانند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه برگزار می‌شود. ارتباط و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌ها انجام شده و این امنیت پایدار نتیجه این همکاری‌ها است.

وی اضافه کرد: بسیاری از تیم‌های تروریستی با اشراف اطلاعاتی کشف و متلاشی می‌شوند و زیر ضربه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام قرار می‌گیرند که در مقام اطلاع‌‌‌‌رسانی معدودی از آن‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم تا مردم خاطرشان جمع باشد که ماموران اشراف اطلاعاتی کافی دارند و اجازه نمی‌دهند امنیت کشور به چالش کشیده شود.

وزارت اطلاعات بیش از ۱۳۰ فقره پرونده کلان فساد اقتصادی تشکیل داده است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فساد اقتصادی، مانند ویروس است و اقتصاد کشور را بیمار می‌کند، تصریح کرد: وزارت اطلاعات بیش از ۱۳۰ فقره پرونده کلان فساد اقتصادی تشکیل داده که ارزش آن‌ها بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان است و در این رابطه ۱۸۰ متهم بازداشت شدند و ۳۶۰ نفر تحت تعقیب هستند و با همکاری قوه قضائیه توانسته‌‌‌ایم ۱۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی را کشف کنیم.

علوی افزود: در یک مورد هم در استان فارس فردی را که ۱۵۰ میلیارد تومان اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود با همکاری سرویس‌های اطلاعاتیِ دوست به کشور بازگرداندیم.

هفتاد نوع تخلف و فساد اقتصادی را شناسایی کرده‌ایم

وی ادامه داد: همانگونه که فساد اقتصادی، اقتصاد را رنج می‌دهد ناامنی اقتصادی هم به اقتصاد آسیب می‌زند و جامعه هم به سلامت اقتصادی نیاز دارد و هم به امنیت اقتصادی و تنها راه برخورد با فساد راه قضایی نیست.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: هفتاد نوع تخلف و فساد اقتصادی را شناسایی و راه کار‌های برخورد با آن‌ها را هم پیدا کرده‌‌‌ایم.

علوی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور و جذب جاسوس خاطرنشان کرد: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز