خبرگزاری کار ایران

دومین جلسه بررسی شکایت ایران از آمریکا برگزار شد؛

استماع دفاعیات آمریکا در دادگاه لاهه/ تحریم‌های واشنگتن برای دفاع از امنیت ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۸۱

آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را قانونی خواند و گفته این اقدام، برای دفاع از امنیت ملی است و قابل چالش توسط تهران نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از «آسوشیتدپرس»، امروز وکلای آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه در برابر شکایت ایران، از خود دفاع کردند.

بر اساس این گزارش، نماینده آمریکا در این دادگاه گفته تحریم‌های اعمال شده علیه ایران قانونی است و از حق خود برای اقدام جهت تامین امنیت ملی دفاع کرده و گفته‌ این حق قابل به چالش کشیده شدن توسط تهران در دادگاه جهانی نیست.

آمریکا در این دادگاه گفته قضات سازمان ملل حق قضاوت درباره تقاضای ایران برای لغو تحریم‌هایی که توسط واشنگتن بعد از خروج از برجام اعمال شده را ندارند.

«جنیفر نیواستید» وکیل وزارت خارجه آمریکا با حضور در دادگاه لاهه گفت: پیمان مودت بین ایران و آمریکا در سال ۱۹۵۵ که مبنای به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا قرار گرفته نمی‌تواند پایه‌های لارم برای حق قضاوت دادگاه در این مورد را تامین کند.

ایران پرونده‌ای را در دادگاه بین‌المللی علیه اعمال مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا باز کرده و از این دادگاه خواسته تحریم‌ها را لغو کند. تهران این تحریم‌ها را نقض پیمان مودت بین ایران و آمریکا که در سال ۱۹۵۵ بین دو کشور امضا شده بود، می‌داند.

استدلال واشنگتن این است که تهران از این پیمان به عنوان پیش فرض خود در اعلام دعوا در دادگاه استفاده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز