خبرگزاری کار ایران

امینی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد:

نظاره‌گر بودن تیم اقتصادی دولت برای ما محل سوال است/ بسیاری از خانواده‌ها در حال از هم پاشیدگی‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۳۶

نماینده مردم ایلام گفت: بسیاری از خانواده‌ها در حال از هم پاشیدگی‌ هستند و سکه‌های مهریه آب و تاب بیشتری پیدا کرده‌اند و پرونده‌های قضایی بیشتری در حال شکل‌گیری هستند خرید مسکن به ویژه برای جوانان به رویا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سلام امینی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد اظهار داشت: آنچه که امروز من و همکارانم را وادار به استیضاح وزیر اقتصاد کرده است حقیقتا شرایط نامطلوب اقتصادی بوده است. استیضاح کنندگان امروز در واقع رای‌دهندگان پارسال هستند و خوب می‌دانیم که چه شرایطی امروز به وجود آورنده استیضاح است.

وی افزود: شرایط بد امروز بر کسی پوشیده نیست. مقصر شرایط امروز فقط وزارت اقتصاد و دارایی نیست و همه اعضای دولت هم به یک اندازه سهم دارند اما نظاره‌گر بودن تیم اقتصادی دولت و به ویژه وزارت اقتصاد و دارایی و شخص کرباسیان برای ما سوال است. آثار شوم شرایط بد اقتصادی امروز بر کسی پوشیده نیست و همه آحاد جامعه به ویژه اقشار و طبقات اجتماعی آسیب پذیر تحت فشار هستند. دایره فقر و محرومیت در یک سال گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر گسترده شده است.

نماینده مردم ایلام خاطرنشان کرد: به جای اینکه طبقات پایین و دهک‌های زیرین به طبقات و دهک‌های بالا ارتقا یابند بر عکس شده است و متوسط جامعه در حال سقوط به سمت لایه‌های پایین جامعه هستند یعنی در واقع قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم حداقل دو برابر و بالاتر شده است و حتی تا سه برابر افزایش داشته است. جامعه تورم ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: در مقابل تورم درآمد اقشار جامعه رشد قابل توجهی نداشته است و به عنوان شاخص می‌توان به افزایش حقوق کارمندان اشاره کرد و در همان ۱۰، ۱۲ درصدی آن را مطرح کرد در این اوضاع و احوال درصد بسیار کمی یک شبه ره صد ساله را طی کردند اما درصدی از جامعه که به قول معروف به نان و پنیر قانع بودند قوت لایموتشان هم به خطر افتاده است و در خیلی از موارد کارت یارانه‌‌ای در گرو نانوایی‌هاست.

امینی یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها در حال از هم پاشیدگی‌ هستند و سکه‌های مهریه آب و تاب بیشتری پیدا کرده‌اند و پرونده‌های قضایی بیشتری در حال شکل‌گیری هستند خرید مسکن به ویژه برای جوانان به رویا تبدیل شده است. دارایی مردم با سقوط ریال در جیب‌شان سقوط کرده است و اگر هزار تومان در جیب داشتند و شب فرا رسید صبح روز بعد به نصف سقوط کرد.

وی افزود: مشکل خیلی از سپرده‌گذاران موسسات لاینحل باقی مانده است و از جانب دیگر به گفته مقام معظم رهبری مالیات در کشور از کارمندان و کارگران و کاسبان گرفته می‌شود اما سرمایه‌گذاران کلان از دادن مالیات معاف می‌شوند جامعه در مسیر دوقطبی شدن فقیر و فقیر و غنی‌ و غنی‌تر قرار گرفته‌اند.

امینی تاکید کرد: مردم هر روز منتظرند خبری از فساد و اختلاس بشوند و چه کسی پاسخگوی این شرایط و اوضاع و احوال است آنچه گفته شد اوضاع اقتصاد و شرایط فعلی است. همکاران ارجمند فرآیند فعلی اوضاع اقتصادی همانی است که گفتم اگر می‌بنینید وضع به همین شکل باقی می‌ماند یا بدتر می‌شود به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی است. به خاطر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به استیضاح‌ رای بدهید چرا که در این غیر این صورت تعیین خواهیم کرد که مشکلات اقتصادی یا جز است یا وجود ندارد. ما آنچه که دانستیم و وظیفه داشتیم گفتیم و انجام دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز