خبرگزاری کار ایران

نوروزی در موافقت با استیضاح وزر اقتصاد:

آقای کرباسیان شما مسئول موازی‌کاری گمرگ هستید

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۷۷۵

نماینده رباط‌کریم گفت: سه ماه قبل نیروی انتظامی محموله قاچاق هزار خودرو را کشف کرد، گفتند اشتباه شده و آقای کرباسیان شما همه چیز را شما هوا کردید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه امروز مجلس گفت: سوال من از وزیر این است؛ در برنامه توسعه پنج ساله برنامه‌هایی برای وزارت شما در نظر گرفته شده از شما می‌پرسم، آیا شما این برنامه را اجرایی کردید؟ اگر بله، بگویید متوسط رشد سالانه چقدر بوده است؟ شما با همه همکاران‌تان که بین صندلی‌های مجلس می‌چرخند یک سال است سکاندار این وزارت خانه هستید.

وی با طرح این سوال که حال تولید ناخالص ملی و نقدینگی چطور است، گفت: در کشورهای پیشرفته تولید و خدمات دو برابر نقدینگی است، در کشورهای در حال توسعه یک و نیم برابر،‌ اگر کشوری نقدینگی‌اش به مرز یک برابر برسد یعنی کشور ورشکسته شده است. الان نقدینگی ما چهار و نیم برابر تولید است. یعنی سرمایه مردم چهار و نیم برابر افت کرده؛ یعنی ۱۰۰ تومان شده ۲۵ تومان. وقتی اینطور می‌شود، سرمایه سرگردان می‌شود و به سمت سکه و مسکن می‌رود و این می‌شود تورم. شما نسبت به مهار تورم و نسبت به نقدینگی چه کردید؟  

نوروزی افزود: دولت موظف است در مورد فعالیت‌های بیمه بر اساس قانون اصل ۴۴ قانون اساسی سهام خود در شرکت‌های بیمه را از طریق عرضه سهام در بازار سرمایه به بخش خصوصی واگذار کند؛ این در حالی است که تنها ۲۰ درصد آن اجرا شده است.  شما نسبت به واگذاری بنگاه‌های دولتی چه کردید؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه شما مسئول گمرک کشور بودید، گفت: اگر ۱۰ میلیارد قاچاق وارد کشور شود، ۳۰ میلیارد به تولید ضربه می‌زند؛ مشکل قاچاق این است که تمام دستگاه‌ها باید از طریق سامانه جامع تبادل اطلاعات کنند. این در حالی است که برای هر گمرک، سامانه جداگانه است. سه ماه قبل نیروی انتظامی محموله قاچاق هزار خودرو را کشف کرد، گفتند اشتباه شده و همه چیز را شما هوا کردید.  

وی خطاب به نمایندگان گفت: آقایانی که دلتان برای کشور می‌سوزد شما به وزیر اعتراض نکردید؛ گفتید اشتباه شده و اطلاعات با تاخیر آمده حال آنکه در گزارش‌ها تناقض‌های عجیبی است. شما مسئول آن هستید؛  شما مسئول مشکلات گمرک و عدم همکاری برای تبادل اطلاعات و موازی‌کاری گمرگ در راه استفاده از راه‌اندازی سامانه شناسایی کالا و تاخیر بسیار زیاد عملیات هستید. فقط در سه ماهه اول امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان به مسافران خارجی پول دادید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز