خبرگزاری کار ایران

ترکان:

آیت‌الله هاشمی زمانیکه موضوعی را نمی‌شناخت از اهل خبره برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۵۵

وزیر دفاع و راه و ترابری در دولت سازندگی با بیان اینکه هنر نخست آیت‌الله هاشمی، هنر گوش دادن ایشان بود، ابراز داشت: وقتی مباحث مهمی در دولت مطرح می‌شد آقای هاشمی حوصله می‌کردند و شاید یکی، دو ساعت همه حرف‌ها را می‌شنید و می‌گذاشت موافقان و مخالفان سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اکبر ترکان عصر امروز در همایش عبور از بحران و توسعه ایران که در حسینیه شماره دو جماران گفت: امروز کشور با چهار بحران روبه‌رو است؛ بحران نخست، مساله آب و بحران محیط‌زیست است. مساله دیگر، بحران انرژی است که رفتار ما نسبت به آن منصفانه نیست و آن را تبدیل به ثروت نمی‌کند. ما از انرژی بیشتر از دیگران استفاده می‌کنیم ولی آن را تبدیل به ثروت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: چالش دیگر، صندوق‌های بازنشستگی است. این صندوق‌ها مستقل از دولت‌ها هستند ولی به وضعیت کنونی گرفتار شده‌اند. چالش دیگر بحران بانکی است.

وزیر دفاع و راه و ترابری در دولت سازندگی با اشاره به بحران‌های مذکور اظهار داشت: این مسائل همواره روی میز تصمیم‌گیری نظام بوده و همه نسبت به آن ابزار نگرانی کرده‌اند ولی همچنان این مسائل روی میز مانده‌اند. با مسائل آشنا شده و برخورد کرده‌ایم ولی تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

ترکان با بیان اینکه آنچه همه را تحت تاثیر قرار داده، عدم تعادل بازارها اعم از بازار ازر، بازار پولی، بازار کار و بازار کالا است، تصریح کرد: این عدم تعادل بازارها، چالش امروز کشور است که موجب شده معیشت مردم تحت تاثیر قرار بگیرد که نماد بیرونی آن، قیمت‌گذاری بازار ازر است.

وی با بیان اینکه علت اصلی نوسان قیمت ارز افزایش نقدینگی کشور است که هزار و پانصد هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: نقدینگی کشور در اواخر سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از دو برابر افزایش یافت. وقتی این نقدینگی دو و نیم برابر می‌شود، نباید تعجب کنیم که رابطه میان دلار و ریال بیش از سه برابر می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنر نخست آیت‌الله هاشمی، هنر گوش دادن ایشان بود، ابراز داشت: وقتی مباحث مهمی در دولت مطرح می‌شد آقای هاشمی حوصله می‌کردند و شاید یکی، دو ساعت همه حرف‌ها را می‌شنید و می‌گذاشت موافقان و مخالفان سخن بگویند. دومین ویژگی‌شان این بود تا وقتی به موضوعی مسلط نمی‌شد تصمیم‌گیری نمی‌کرد.

ترکان افزود: از طرفی اگر آقای هاشمی موضوعی را نمی‌شناخت از اهل خبره برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کرد. من در وزارتخانه‌هایی که کار می‌کردم آقای هاشمی با همکاران من آشنا بودند و در مواقعی که لازم بود با آنها تصمیم می‌گرفت و از آنها مطلع می‌شد.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین ویژگی و کاری که اگر آقای هاشمی امروز بود از او می‌دیدیم، تصمیم‌گیری بود، عنوان کرد: خیلی از سطوح نظام مسائل را می‌بینند ولی چون تصمیم‌گیری سخت است، تصمیم‌گیری نمی‌کنند ولی اگر هاشمی بود تصمیم‌گیری می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز