خبرگزاری کار ایران

فشار مجلس سنا به کمپانی‌های فناوری برای پاک‌سازی محتواهای حامی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۵۳

یک رسانه هندوستانی به این سوال که چرا کمپانی‌های فناوری ناگهان تا این اندازه فعال شده‌اند، پاسخ داد و نوشت: در ماه سپتامبر کمیته اطلاعات سنا قرار است کمپانی‌های فناوری را برای پاسخ به برخی سوالات درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از انتشار آنچه اخبار جعلی خوانده می‌شود، بازخواست کند.

به گزارش ایلنا پایگاه خبری «نیوز۱۸» هندوستان، در بخش فناوری خود به بسته شدن تعداد قابل توجهی اکانت در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، گوگل و یوتیوب به اتهام ارائه کمپین‌های حامی ایران و فلسطین اشاره کرد.

این رسانه با بیان اینکه غول‌های فناوری جهان به کمپین‌های تحت کنترل ایران بر پلتفورم‌هایشان واکنش نشان داده‌اند، نوشت: به طور معمول کمپانی‌های فناوری به هر آنچه اطلاعات غیرصحیح یا تایید نشده باشد و در پلتفورم شبکه‌های اجتماعی بازنشر شود، واکنش نشان می‌دهند؛ اما این‌بار، واکنش آنها متوجه اکانت‌هایی بوده که به نوعی به ایران مرتبط بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، گوگل مدعی شده ۳۹ کانال که به جمهوری اسلامی ایران وابسته بوده را در یوتیوب بسته است. علاوه بر این، ۶ اکانت بلاک و ۱۳ اکانت در گوگل پلاس هم بسته شده است. گوگل و فیس‌بوک از کمپانی رمزنگاری و امنیت اینترنتی «فایر آی» برای این منظور کمک گرفته‌اند. بر اساس بررسی‌های تیم عملیات تحلیل اطلاعات «فایر آی»، این فعالیت‌ها در ایران ریشه داشته است. این اطلاعات بر اساس ترکیبی از شاخص‌ها از جمله داده‌های ثبت‌نامی و ارتباط اکانت‌ها با شماره تلفن‌های ایرانی و همچنین محتوای مرتبط به منافع سیاسی ایران به دست آمده است.

«ناتانیل گلیچر» رییس بخش سیاست‌های امنیت سایبری فیس‌بوک هم با اشاره به بسته شدن ۶۵۰ پیج و گروه در این شبکه اجتماعی مدعی شد: «بر اساس داده‌های "فایرآی"، ما بررسی‌ها را آغاز کردیم و پیج‌ها و گروه‌هایی را شناسایی کردیم. توانستیم شبکه این گروه‌ها و اکانت‌ها به صدا و سیمای ایران مرتبط کنیم. این اطلاعات بر اساس اطلاعات ثبت‌نامی و همچنین بررسی آی‌پی آدرس‌ها و بازنشر این پیج‌های فیس‌بوکی توسط ادمین‌های مشابه به دست آمد.»

به گزارش این وبگاه خبری، تنها یکی از پیج‌های فیس‌بوک که بسته شده، بیش از ۱۵۵ هزار فالوئر داشته و این اکانت‌های آنلاین تقریبا ۶ هزار دلار برای تبلیغات در فیس‌بوک و اینستاگرام پرداخت کرده بودند.

این رسانه هندوستانی با طرح این سوال که چرا کمپانی‌های فناوری ناگهان تا این اندازه فعال شده‌اند، نوشت: «به این کمپانی‌ها برای پاکسازی پلتفورم‌هایشان فشار آورده شده است. در ماه سپتامبر کمیته اطلاعات سنا قرار است کمپانی‌های فناوری را برای پاسخ به برخی سوالات درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از انتشار آنچه اخبار جعلی خوانده می‌شود، بازخواست کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز