خبرگزاری کار ایران

عصبانیت آمریکا از اختصاص بسته حمایتی‌ ۱۸ میلیون یورویی اروپا به ایران

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۲۸۴

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از بروکسل خواست به جای کمک نقدی، به واشنگتن در پایان دادن به آنچه تهدیدهای ایران علیه ثبات جهانی خوانده کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بریان هوک» رییس گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بسته حمایتی ۲۰.۷ میلیون دلاری اتحادیه اروپا به ایران مدعی شد: «این کمک پیام اشتباهی را در زمان اشتباه مخابره می‌کند.»

«بریان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بیانیه خود مدعی شد: «کمک‌های خارجی از جیب مالیات‌دهندگان اروپایی به معنای ادامه توانایی ایرام در نادیده گرفتن نیازهای مردمش و ایجاد تغییر محسوس در سیاست‌هایش است.»

به ادعای این مقام آمریکایی، مردم ایران با فشار اقتصادی جدی به دلیل فساد دولت، سوءمدیریت و سرمایه‌گذاری عمیق در درگیری‌های خارجی روبه‌رو هستند. آمریکا و اتحادیه اروپا باید با هم کار کنند تا به راه‌حل‌ نهایی برای حمایت واقعی از مردم ایران و پایان دادن به تهدید‌های ایران علیه صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای برسند.

وی مدعی شد: «پول بیشتر در دست مسئولان ایران به معنای پول بیشتر برای سوءقصد در کشورهای اروپایی است.»

جان بولتون در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شده بود که تحریم‌های آمریکا تاثیر بسزایی بر اقتصاد ایران و افکار عمومی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، روز جمعه اتحادیه اروپا بسته حمایتی‌ به ارزش ۱۸ میلیون یورو (۲۰.۷ میلیون دلار) با هدف کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا و حفظ برجام به ایران اعطا کرد. حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا بخشی از بسته وسیع‌تر ۵۰ میلیون یورویی است که در بودجه اتحادیه اروپا برای ایران در نظر گرفته شده است.

رویترز مدعی شد، ایران تهدید کرده که در صورت عدم منتفع شدن از فواید اقتصادی لغو تحریم‌ها ، از برجام خارج خواهد شد. این در حالی است که آمریکا به همه کشورها فشار آورده که از تحریم‌های جدید پیروی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز