خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی:

چقدر رهبری داد بزند از آمریکا نترسید/ قدرت بازدارندگی ایران یعنی همان موشک‌‌‌هایی که دشمن قصد نابودی آنها را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۰۸۹

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: چقدر رهبری داد بزند از آمریکا نترسید. چقدر امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند. به میدان بیایید. مردم صدای مسلسل شاه را می‌‌شنیدند، جنازه‌‌‌هایی که شاه کشته بود، می‌‌‌دیدند اما ایستاده بودند و امام فرمود شاه رفتنی است، یعنی خدا با شماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: یکی از علل واقعه کوفه درخصوص حضرت مسلم، نفوذ دشمن در یاران ایشان بود. ابن زیاد به غلامش گفت خودت را در بین اصحاب حضرت مسلم جا بزن و برو در جمع‌شان و خبرها را برای من بیاور. 

فریاد رهبر انقلاب از نفوذ و خطر نفود بلند است

وی ادامه داد: غلام به مسجد کوفه آمد،‌ نماز می‌‌خواند و مردمی که رد می‌‌شدند، می‌‌‌گفتند چه آدم خوبی است که این چنین خدا را عبادت می‌‌‌کند. مسلم ابن اوسجه نزدیک رفت و گفت هرکسی می‌‌‌خواهد با حضرت مسلم بیعت کند، الان زمان آن است. این نامرد فهمید و گفت من عاشق حسین و مسلم هستم، مبلغ زیادی آورد تا به حضرت مسلم کمک کند. مسلم ابن اوسجه او را قسم داد که اوضاع خطرناک است و سپس دست نامرد را گرفت و به خانه‌‌‌هایی برد و اتفاق افتاد، آنچه اتفاق افتاد. او در جلسات می‌‌رفت و همه را ابن زیاد می‌‌گفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت توجه به خطر نفوذی‌ها برای انقلاب و نظام اظهار داشت: فریاد رهبر انقلاب از نفوذ و خطر نفود بلند است. نفوذ به دو شمایل است. گاهی یک آدم است و قیافه را عوض می‌کند و نوع دوم، نفوذ در فکر مسئولان است. در حادثه کربلا نفوذ دوم هم اتفاق افتاد. جمع عظیمی دور حضرت مسلم آمده بودند. یک دفعه پسر زیاد افرادی را فرستاد تا دل مردم را خالی کنند و بگویند امروز مسلم را نبینید، فردا لشگر عظیم یزید به شهر شما می‌‌آید. آنها ترسیدند و پراکنده شدند.

چقدر رهبری داد بزند از آمریکا نترسید

موحدی کرمانی افزود:‌ چقدر رهبری داد بزند از آمریکا نترسید. چقدر امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند. به میدان بیایید. مردم صدای مسلسل شاه را می‌‌شنیدند، جنازه‌‌‌هایی که شاه کشته بود، می‌‌‌دیدند اما ایستاده بودند و امام فرمود شاه رفتنی است، یعنی خدا با شماست. 

وی با تاکید بر اینکه آن گروه که خدا با او باشد پیروز است، تصریح کرد: دشمن شما سلاح دارد اما خدا را ندارد. مقام معظم رهبری همین چند روز قبل در مورد اینکه آمریکا می‌‌تواند با ما بجنگد بیانات زیبایی ایراد فرمودند؛ گفتند نمی‌تواند! نه اینکه دلش برای ما سوخته، اگر می‌‌توانست با جنگ کاری را به پیش ببرد می‌‌جنگید. 

آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگی رخ نخواهد داد. آمریکا برای هزینه هفت هزار میلیارد دلار در منطقه عصبانی است چراکه چیزی نصیبش نشده و به همین جهت می‌‌‌خواهد هزینه امنیت را که برای کشورهای عرب منطقه مهیا کرده، از آنها بگیرد. آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد. او نگران امنیت رژیم صهیونیستی است چراکه امروز هزاران موشک حزب‌‌‌الله، حماس و نیروهای مستقر در سوریه، تل‌‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد. 

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه ایران امروز بیخ گوش اسرائیل رسیده است و کوچکترین حماقت عواقب خطرناکی برای آنها دارد و آنها را سخت پشیمان خواهد کرد، ابراز داشت: قدرت بازدارندگی ایران یعنی همان موشک‌‌‌هایی که دشمن قصد نابودی آنها را دارد و عامل بسیار مهمی است که جرات جنگ را از آنها می‌‌‌گیرد. رهبری فرمودند آمریکایی‌ها از قدرت ما مطلع هستند، می‌‌‌دانند زمان بزن و درو گذشته است. امروز نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و خلیح فارس در تیررس موشک‌های ایران هستند.

مگر کور هستند جنگنده کوثر را نبینند

وی اضافه کرد: منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان به حساب می‌آید. اینها نگران هستند شاید به نوعی پای کل جهان به این ماجرا کشیده شود و جنگ جهانی به راه افتاد. قدم گذاشتن در آن، همان نتیجه جنگ جهانی اول برای امپراطوری عثمانی و جنگ جهانی دوم برای فرانسه و انگلیس داشت را برای امریکا داشته باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تولید جنگنده کوثر بیان کرد: مگر کور هستند که تولید نخستین جنگنده پیشرفت و مسلح به سلاح‌های مختلف را با نام مبارک کوثر را که نیروهای توانمند ساخته‌اند، نبینند. 

مردم فشارها را تحمل کرده ولی دست از انقلاب‌شان برنمی‌دارند

موحدی کرمانی با بیان اینکه رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا تحلیل بسیار زیاد و زیبایی کرده‌اند، یادآور شد: ایشان گفتند مذاکره برای چی؟ آیا هنوز هم می‌خواهیم امریکا را آزمایش کنیم؟ همه فهمیدند که او دروغ می‌گوید. ایشان برنامه مذاکره با آمریکا را در دو کلمه خلاصه کردند. آمریکا اصرار به مذاکره دارد ولی در مذاکره باید طرفین تعهداتی بکنند آمریکا می‌‌گوید ایران بسم‌‌الله به تعهدات خود عمل کن. نقد می‌گیرد و وقتی تعهدات را گرفت و نوبت خودش شد، فرار می‌کند و خارج می‌شود و توافق را پاره می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امریکا و غرب همراه با ضدانقلاب‌، سلطنت‌طلبان و منافقین امیدوار شده‌‌اند با فشار اقتصادی میان مردم و حاکمیت جدایی ایجاد کنند، بیان کرد: آنها کور خوانده‌اند. مردم فشارها را تحمل کرده ولی دست از انقلاب‌شان برنمی‌دارند. اما مسئولان چه وظیفه‌ای دارند؟ یکی از مسائل مهم کشور ایجاد یک پل ارتباطی دائمی و سهل‌‌‌الوصول میان مردم و مسئولان است تا مسئولان به صورت لحظه‌‌‌‌‌‌‌ای از مشکلات و خواسته‌های مردم با خبر باشند. 

مسئولان جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهید و به داد مردم برسید

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با ارائه پیشنهادی به مسئولان گفت: پیشنهاد بنده این است که روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه و همچنین وزرا، استانداران، فرمانداران، شهرداران و روسای ادارات نمایندگانی تعیین کنند تا در ساعاتی مشخص و در جایی معین حضور پیدا کنند و سخنان، مسائل و مشکلات مردم را بشنوند و آنها به آقایان انتقال دهند. محل ملاقات جایی مانند مساجد باشد که مردم به راحتی و بدون مانع با آنها دیدار کنند و نیازی به وقت گرفتن و بازرسی بدنی نباشد یعنی هر کس که مشکل و حرفی دارد، بداند حرفش بلافاصله به مسئول مورد نیاز منتقل خواهد شد. 

موحدی کرمانی افزود: مسئولان عزیز و محترم در خانه خود را نبندید، جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهید و به داد مردم برسید زیرا آنها مشکل دارند و گرفتارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز