خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمان:

مجازات‌های تعرض به جان شهر باید تشدید شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۰۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه شهر بایستی یک متولی واحد داشته باشد،گفت:اگر متولی حوزه شهری شهردار است بایستی متناسب با حق وحقوق شهر و شرح وظایف اختیارات به وی تفیض شود.

به گزارش ایلنا، دادخدا سالاری در نشست مسئولان عالی قضائی استان کرمان با اعضای شورای اسلامی شهر،شهردار و مدیران شهرداری کرمان اظهار داشت:ضرورت دارد در جهت توانمند سازی متولی شهر، قوانین و مجازات ها متناسب با جرم در حوزه شهر باز تعریف،اصلاح و وضع شوند.

این مقام قضائی تصریح کرد:در همه دنیا شهر به عنوان یک موجود زنده و صاحب حق و حقوق فرض شده است وتعرض به جان این موجود زنده مجازات های سنگینی در پی دارد. اما در کشور ما شهر موجودی بی روح تلقی و تعرض به حقوق این موجود، تخلف است نه جرم.

سالاری عنوان کرد:حجم انبوه خراش و تراش ها بر پیکره و چهره شهر توسط افراد متخلف نمایشگر این مطلب است که این موجود، موجودی بی روح ،بی متولی و فاقد اراده فرض شده است.

وی ادامه داد: موجود زنده نیاز به مراقبت، بازسازی، بازیابی، توانمندسازی و سلول سازی دارد، آیا این تلقی در خصوص شهر وجود دارد؟ موجود زنده یکسری حق و حقوق ممتازه دارد. آیا این حق و حقوق ممتازه ی شهر به او اعطا شده است یا خیر؟

دادستان کرمان خاطر نشان ساخت: متولی و استیفا کننده حق و حقوق شهر چه کسی می باشد؟ بهداشت محیط؟ محیط زیست؟مسکن و شهرسازی؟ دفتر فنی استانداری؟یا شورای شهر و شهرداری؟؟ بالاخره این شهر باید مسئول واحد داشته باشد و شهرداری متولی مسائل حوزه شهری است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز