خبرگزاری کار ایران

طلایی‌نیک:

هواپیمای جت جنگنده پشتیبانی نزدیک در هفته جاری به پرواز در‌می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۸۰

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: هواپیمای جت جنگنده پشتیبانی نزدیک در همین هفته به پرواز در خواهد آمد که این یک دستاورد مهم برای ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار رضا طلایی‌نیک پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۱ مرداد سالروز تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع و نیروهای مسلح است گفت: امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع با هماهنگی به عمل آمده در یک جلسه غیرعلنی شرکت کرده‌ و گزارشی از حوزه‌های مختلف به ویژه پیشرفت‌های آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری ارائه داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: امیر حاتمی در خصوص پشتیبانی از توان دفاعی نیروهای مسلح که از وظایف ذاتی این وزارتخانه‌ها است، گزارش کاملی ارائه داد. سپس ایشان در خصوص مشارکت وزارت دفاع در پدافندهای غیرنظامی و اقتصاد مقاومتی سخن گفتند.

وی ادامه داد: امیر حاتمی در خصوص عملکرد یکساله وزارتخانه متبوعش در خدمات‌رسانی به کارکنان لشگری گزارشی به مجلس ارائه داده و همچنین در حوزه دفاع و تعامل با همسایه‌ها صحبت کرد.

طلایی‌نیک ادامه داد: پس از صحبت‌های امیر حاتمی آقای فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی هم در این جلسه از وزیر دفاع تشکر و تاکید کرد که با توجه به شرایط منطقه و جهان، ما باید در این پیچ تاریخی به گفته مقام معظم رهبری منطقی و درست عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز تحولات منطقه و رقابت‌های منطقه‌ای که وجود  دارد و همچنین مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای افزایش یافته است. نیروهای مسلح و مجموعه دفاعی با ارتقاء قدرت دفاعی و همچنین مولفه‌های جمهوری اسلامی باعث شدند علیرغم تهدیدهایی که علیه ما وجود دارد، هیچ تهدید نظامی را شاهد نباشیم؛ این یعنی ما قدرت دفاعی بازدارندگی داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه امیر حاتمی تاکید دارد که با کشورهای منطقه و جهان ارتباط و دیپلماسی داشته باشیم، گفت: وزارت دفاع با ۱۰ کشور منطقه و قدرت‌های جهانی همکاری‌ها و تعامل دیپلماسی خود را ارتقاء بخشید. ملاقات دوجانبه و مذاکرات دیپلماسی دفاعی از دیگر قابلیت‌های وزارت دفاع بوده که در دیپلماسی خارجی بسیار موثر واقع شد.

وی ادامه داد: امروز امیر حاتمی گزارش‌هایی از توانمندی‌های علمی-تحقیقاتی و دستاوردهای وزارت دفاع ارائه داد و گفت با توجه به اینکه کشور از سوی دشمنان به ویژه آمریکا تحریم شده ما بهترین وضعیت را در صنعت دفاعی نداریم و این صنعت بومی است و وابستگی خارجی ندارد.

طلایی‌نیک گفت: وزیر دفاع در گزارشات خود بیان کرد قابلیت‌های دفاعی در حوزه توان موشکی بسیار بالا است و نمایندگان در جریان ارتقاء کیفیت این دستاورد قرار گرفته‌اند. امروز نمایندگان در جریان کم و کیف موشک‌های نقطه‌زن و سایر دستاوردها قرار گرفتند. وزیر دفاع در خصوص سامانه باور ۳۷۳ که بالاتر از اس۳۰۰ است و در مرحله تست نهایی قرار دارد، گزارشی را ارائه کرد. ایشان همچنین در خصوص قدرت دفاعی در حوزه دریایی و تجهیزات سامانه‌های دفاعی در خصوص رزم زمینی و دریایی اشاره‌ای کرد.

طلایی‌نیک با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در ارتباط با میزان مشارکت صنعت دفاعی در اقتصاد مقاومتی می‌توان بیان کرد صنایع دفاعی در حال توسعه است. تجهیزات زمینی، ریلی، فرودگاهی، دریایی، ارتباطات مخابرات و ذخیره‌سازی ارز از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در خصوص رونمایی از جنگنده بومی گفت: هواپیمای جت جنگنده پشتیبانی نزدیک در همین هفته به پرواز در خواهد آمد که این یک دستاورد مهم برای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: وزارت دفاع آماده پشتیبانی در بسیاری از حوزه‌ها مانند محیط زیست، شیلات و حفاظت از جنگل‌ها است و امسال ۲۲۵ میلیارد تومان در اختیار سازمان‌های ذیربط قرار دارد.

طلایی‌نیک با اشاره به حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه گفت: از قبل از انقلاب قانون بوده که حقوق افراد لشگری ۲۰ درصد از مابقی افراد بیشتر باشد که  ر حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد. وزارت دفاع در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز کرده و درصدد است که این رقم به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع ادامه داد که ۶۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رفاهی در نظر گرفته شده.

وی تاکید کرد: بودجه نظامی کشور باید ۵ درصد از بودجه عمومی اعتبارات باشد که در حال حاضر این رقم کمتر از حد معمول است.

وی در خصوص انتقال پادگان‌ها به خارج از شهرها گفت: ۱۹ پروژه انتقال پادگان‌ها به خارج از شهرها داریم که چندین سال طول می‌کشد. ما باید مکان‌یابی دقیق انجام دهیم و بودجه لازم را در اختیار این پروژه بگذاریم.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۶۷۰ متر مکعب از زمین‌هایی که مین در آنها وجود داشت با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان پاکسازی شده و همچنین در صدد هستیم صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با هدف تامین حقوق بازنشستگان احیا شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع دگفت: امیرحاتمی تاکید دارند که یک تعامل بسیار سازنده بین وزارت دفاع در مجلس صورت گیرد و ما شاهد هستیم که در طول یک سال گذشته این وزارتخانه به نسبت وزارتخانه‌های دیگر کمتر از سوی مجلس مورد سوال قرار گرفته زیرا ما خودمان گزارش‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز