خبرگزاری کار ایران

نارضایتی شورای یهودیان آلمان از روابط گسترده تجاری تهران-برلین

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۲۵

رییس شورای مرکزی یهودیان آلمان در بیانیه‌ای از ارتباط نزدیک تهران و برلین انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم‌پست»، «جوزف شوستر» رییس شورای مرکزی یهودیان آلمان در نامه‌ای به این رسانه از قطع فوری همه روابط اقتصادی با ایران استقبال کرد.

وی در این بیانیه مدعی شد: من خواستار توقف فوری هرگونه رابطه با ایران هستم. هر تجارتی با ایران به معنای انتفاع نیروهای رادیکال است و به بی‌ثباتی در منطقه منجر می‌شود.

«شوستر» مدعی شده شورای مرکزی یهودیان آلمان برای مدت‌های طولانی منتقد رابطه تجاری آلمان و ایران بوده است. اینکه آلمان به عنوان کشوری که از گذشته وحشتناکش درس گرفته و تعهد قوی‌ به مبارزه با ضدیهودیان دارد، یکی از قوی‌ترین شرکای اقتصادی ایران باشد که به طور قاطع هولوکاست را رد می‌کند، ماهیت پارادوکسیکالی دارد.

در این بیانیه این ادعا مطرح شده که امنیت اسرائیل یکی از موازین اصلی آلمان است. به همین دلیل باید روابط تجاری با یک اقتدارگرایی افراطی که خواستار نابودی اسرائیل است و به دنبال سلاح هسته‌ای و تامین مالی سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان است را قزع کند.

جروزالم پست در گزارش خود نوشت: آلمان شریک مهم تجاری برای ایران است. ۱۲۰ کمپانی آلمانی در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کنند و کارکنان آنها ایرانی هستند و ۱۰ هزار کسب و کار آلمانی تجارت‌هایی را با ایران آغاز کرده‌اند. آلمان ۳.۴۲ میلیارد دلار صادرات کالا به ایارن در سال ۲۰۱۷ داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز