خبرگزاری کار ایران

وزارت صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد؛

از کمپانی‌های طرف حساب ایران حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۲۲۲

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی روز پنج‌شنبه از تلاش برای حمایت از شرکت‌های کره‌ای که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خسارت دیده‌اند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری «یونهاپ» از تلاش سئول به منظور حمایت مالی بیشتر از شرکت‌هایی که از تحریم آمریکا علیه ایران خسارت دیده‌اند برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی تحریم‌ها بر اقتصاد کره خبر داد و نوشت: کره، به دنبال یافتن فرصت‌های کسب و کار در بازارهای جایگزین است.

بر اساس این گزارش، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اخیرا با آژانس‌های تجاری، بانک‌های این کشور، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های ساخت و ساز که با ایران معامله کرده‌اند، نشستی برگزار کرده تا گزینه‌های حمایتی موجود را مرور کنند.

این وزارتخانه‌ اعلام کرد: دو جلسه مشورتی با دولت آمریکا داشته تا معافیتی برای واردات نفت خام ایران دریافت کند و به تلاش‌هایش در این زمینه ادامه خواهد داد.

معاون وزیر تجارت کره جنوبی به این رسانه گفت: دولت کره به مشورت با دولت آمریکا ادامه می‌دهد تا معافیتی برای معامله نفت خام ایران دریافت کند و تاثیر بازگردانی تحریم‌های ایران بر اقتصاد کره و بر تجارت با ایران به حداقل برسد.

کره جنوبی به دنبال یافتن جایگزین برای برخی معاملات انرژی با ایران در دیگر کشورهای خاورمیانه شامل عربستان سعودی و امارات است. همچنین پالایشگاه‌های کره جنوبی مبادلات خود با دیگر کشورها از جمله قطر و آمریکا را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز