خبرگزاری کار ایران

حکیم خطاب به سفیر آمریکا:

بازتاب‌‌‌‌‌های منفی تحریم‌‌‌ها علیه ایران متوجه ملت عراق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۱۹

سفیر آمریکا در بغداد با رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق و خاورمیانه موضوع بحث و تبادل نظر بود.

به گزارش ایلنا، سیدعمار حکیم با استقبال از اعلام نتایج انتخابات گفت: این اقدام زمینه را برای اموری چون تسریع در روند تشکیل دولت، پایان دادن به کشمکش‌‌‌‌‌‌های سیاسی و تمرکز برای پاسخگویی به مطالبات مردم و تحقق خدمت‌‌‌رسانی به آنان آماده می‌‌کند.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشروی جناح‌های سیاسی عراق دستیابی به موفقیت، کنار گذاشتن چارجوب‌ها و منافع تنگ نظرانه و روی آوردن به منافع ملی است، اظهار داشت: چنین موفقیتی دربردارنده سه عنصر اساسی است.

در این خصوص رهبر جریان حکمت ملی، سه عنصر ما فوق را چنین معرفی کرد: وجود معادله موفقیت‌‌‌‌آمیزی که تشکیل دولت اکثریت ملی را تضمین کند، برنامه‌‌‌های تأثیرگذاری که در راستای برطرف کردن نیاز مردم دربردارنده زمانبندی شفاف و واضح باشد و در نهایت تیم عملگرا و تأثیرگذاری که بتواند برنامه‌‌‌های طرح شده را به انجام برساند. 

حکیم با اشاره به اینکه با توجه شرایط کنونی خاورمیانه دولت آتی عراق با چالش‌‌‌های بزرگی مواجه است، تصریح کرد: عراقی‌‌‌‌ها سیاست تحریم و گرسنه نگه داشتن ملت‌‌‌ها را مردود می دانند. این سیاست‌‌‌ها نتایج منفی بسیاری بر امنیت و ثبات خاورمیانه در پی دارد در حالی که وجود هر دو عنصر برای تحقق مطالبات ملت‌‌های این منطقه ضروری است. 

وی با اشاره به آثار منفی تحریم‌‌‌ها بر زندگی مردم ایران خاطرنشان کرد: بازتاب‌‌‌‌‌های منفی این تحریم‌‌‌ها متوجه ملت عراق که روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وسیعی با ایرانیان دارند نیز خواهد شد.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان مجددا همگان را به دوری از افزایش تنش و ایجاد فضای مناسب برای حل مشکلات فراخواند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز