خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت مصوب شد؛

تأسیس نمایندگی کنسولی ایران در شهر بن آلمان/ ترخیص کالاهای معاف از پرداخت سود بازرگانی طبق سنوات گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۹۶

هیأت وزیران در جلسه ای با حضور رییس جمهور با پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری همدان مبنی بر تشکیل ستاد ملی سیاست گذاری همدان و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استان همدان به منظور میزبانی شایسته این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، برگزاری برنامه‌های کلان و موثر توسعه گردشگری با تأمین نیازها و زیرساخت های گردشگری،‌شناساندن ظرفیت‌های گردشگری با تهیه و تدوین مجموعه آثاری در زمینه تاریخ، مفاخر، جاذبه های گردشگری،‌آثار و ابنیه‌های تاریخی و توانمندی‌ها و غنای فرهنگی شهر همدان، از جمله اهداف تشکیل ستادهای یاد شده است.

تأسیس نمایندگی کنسولی ایران در شهر بن آلمان

دولت با توجه به تراکم جمعیت مراجعان و متقاضیان خدمات کنسولی به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در شهر فرانکفورت آلمان که بخش اعظم آنها هموطنان ساکن محدوده شهرهای بن و کلن هستند و برای دریافت خدمات کنسولی ناچار به طی مسافت بیش از ۱۷۰ کیلومتری فاصله بین این دو شهر با فرانکفورت می باشند،‌ با پیشنهاد وزارت امورخارجه مبنی بر تأسیس نمایندگی کنسولی جمهوری اسلامی ایران در شهر بن آلمان موافقت کرد.

ترخیص کالاهای معاف از پرداخت سود بازرگانی کماکان طبق سنوات گذشته خواهد بود

با تصویب هیأت وزیران،‌گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد نسبت به ترخیص کالاهایی که طبق قوانین و مقررات مربوط و یا شرایط مصوب از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند، کماکان طبق شرایط مقرر در قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

تصویب لایحه موافقت‌نامه تأسیس مرکز توسعه مدیریت آسیا و اقیانوسیه برای اطلاعات بلایا

دولت در ادامه،‌لایحه موافقتنامه تأسیس مرکز توسعه مدیریت آسیا و اقیانوسیه برای اطلاعات بلایا را به تصویب رساند.

طرف‌های موافقت‌نامه مذکور، دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد بوده و صلاحیت‌های مرکز یاد شده شامل عقد قرارداد، تحصیل و واگذاری دارایی منقول و غیرمنقول و اقامه دعوی حقوقی خواهد بود.

بدهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بانک تجارت به حساب بدهی دولت انتقال یافت

با تصویب هیأت وزیران، بدهی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بانک تجارت در خصوص طرح آزادراه تهران-شمال بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی به مبلغ دو هزار و ۶۳۰ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال به بدهی دولت منتقل شد و سرمایه دولت در شرکت مذکور معادل مبلغ بدهی انتقال یافته، افزایش یافت.

اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیأت وزیران در ادامه جلسه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز