خبرگزاری کار ایران

نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار:

آقای ربیعی، عده‌ای بازنشسته و فرصت‌طلب اطراف شما را گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۹۰

یکی از موافقان استیضاح ربیعی گفت: آقای وزیر عده‌ای از افراد بازنشسته و فرصت‌طلب اطراف شما را گرفته‌اند و فرصت خدمت از جوانان را گرفتند و مجموعه وزارت کار را برای ثروت‌‌اندوزی خود و اقوام خود در نظر گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نگهبان سلامی به عنوان موافق استیضاح علی ربیعی بیان کرد: همکاران عزیز امروز مجلس شورای اسلامی در برابر آزمونی بزرگ در مقابل ملت شریف ایران قرار گرفته است که به دور از حاشیه‌ها به وظیفه خود در مقابل ملت عمل کند تا بتواند جایگاهش را باز یابد. امروز سوال در اذهان عمومی مطرح است که مجلس در سه استیضاح قبلی به وظیفه خود عمل کرده است.

نگهبان سلامی در انتقاد به حوزه اشتغال خطاب به وزیر کار گفت: به جای ایجاد اشتغال برای جوانان و فراهم‌سازی زمینه کار برای جوانان و رسیدگی به مطالبات کارگران بیشتر از آنان برای ابقای خود و سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های عملکردی خود استفاده کرده امروز متاسفانه فساد در زیرمجموعه اقتصادی شما بیداد می‌کند. عده‌ای از افراد بازنشسته و فرصت‌طلب اطراف شما را گرفته‌اند و فرصت خدمت از جوانان را گرفتند و مجموعه وزارت کار را برای ثروت‌‌اندوزی خود و اقوام خود در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: عدم واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی به بخش خصوصی زمینه فساد این مجموعه را فراهم کرده است. خصوصی‌سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نه اینکه وزیر کار را به عنوان شستا بشناسند. نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در دست شماست، حساس باشند. طبیعتا توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن پول‌های کلان به بخش‌های اشتغال‌زایی برای دهک‌های پایین جامعه باشد.

این نماینده در حوزه اجتماعی با انتقاد به عملکرد ربیعی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است. با توجه به آمار طلاق و بزه‌کاری داشته باشیم.

وی در ارتباط با تعاونی‌ها گفت: مدیریت جناب عالی باعث شده است که سهم تعاونی‌ها در اقتصاد بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. در دوره وزارت جنابعالی ۳۰ درصد تعاونی‌ها تعطیل شده‌اند و استمرار وزارت شما باعث می‌شود که تعاونی‌ها به طور کلی از عرصه اقتصاد حذف شوند.

نگهبان سلامی در خصوص اتفاق ابتدای مجلس که نمایندگان حاضر به صحبت نبودند، گفت: ما نمایندگان باید از خود سوال کنیم که امروز در چه وضعیتی قرار گرفته‌ایم. مجلسی که استیضاح در دستور کار آن قرار گرفته است چرا حاضر به صحبت نیست آیا با این چیزی از مجلس در ذهن مردم باقی می‌ماند؟ چه وضعیت مدیریتی است که هر روز جامعه ناتوان به لحاظ اجتماعی ناتوان‌تر می‌شود و رفاه برای مردم تبدیل به یک رویا شده است. کار و اشتغال برای جوانان ما سرابی بیش نیست. وزیری که آسیب‌های اجتماعی را نداند و نقشی در افزایش رفاه ملت نداشته باشد و کشور را به لحاظ نرخ بیکاری به بیکارترین کشورها بدل کرده باشد، در کجا می‌خواهد ایفای نقش کند چگونه می‌توانید بدون استیضاح کنار بروید.

نگهبان سلامی خطاب به لاریجانی گفت: این وزرا و امثال آقای ربیعی چه بر سر مجلس آورده‌اند که تا بدین اندازه متزلزل در تصمیم‌گیری شده‌ایم؟ من دو دوره در مجلس بودم و هیچ دوره‌ای ندیدم که مجلس تا بدین حد در تصمیم‌گیری متزلزل شده باشد. امروز برای بازسازی چهره مجلس آزمون سختی را پیش رو داریم.

وی خطاب به ربیعی گفت: آیا بهتر نبود شما به جای لابی‌گری و امورات غیرحرفه‌ای وظایف وزارتخانه را انجام می‌دادید تا هر روز مجلس مجبور به استیضاح شما نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز