خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

صالحی از فعالیت‌های موثر خبرنگاران در عرصه‌های عمومی تقدیر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۴۸

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در پیامی از شهدا و ایثارگران خبرنگار تجلیل و از فعالیت‌های موثر خبرنگاران در عرصه‌های عمومی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی اکبر صالحی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ خورشیدی، محمود صارمی، خبرنگار سختکوش خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه تعدادی از کارمندان و اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف به دست گروهک تروریستی طالبان به فیض شهادت نائل آمد و این روز به عنوان «روز خبرنگار» در تقویم رسمی و در دفتر تاریخ این سرزمین ثبت شد.

با نگاهی هر چند گذرا به سیر تاریخ خبرنگاری در سرتاسر جهان، می‌توان دریافت که هنر خبرنگاری همواره با فداکاری و ایثارگری عجین و همراه بوده و قلمهای اصحاب رسانه و فعالان و کنشگران این عرصه با خون آنان سیراب شده است و این هزینه‌ای است که مصلحان و دیدبانان عرصة عمومی برای پاسداری از حریم حقیقت پرداخت نموده‌اند.

امروزه این حقیقت بیش از پیش بر همگان عیان شده است که ممانعت از ایجاد و گسترش مفاسد در سطوح مختلف و نقد و سنجش رفتار و عملکرد مسئولین، بدون حضور قدرتمند رسانه‌های مستقل و فراگیر و حمایت همه جانبه از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران متعهّد و علاقه‌مند به تأمین منافع ملّی امکان‌پذیر نخواهد بود.

خوشبختانه ضرورت وجود چنین فضایی از جانبِ دولت خدمتگزار مورد توجه قرار گرفته و دولت مصمّم به توسعة فضای آزاد برای مطبوعات و وسائط ارتباط جمعی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة شهدای خبرنگار و ایثارگران این جهاد مقدّس، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی عزیزان فعّال در این عرصه، تبریک و شادباش می‌گویم و بدین وسیله از تعامل و همراهی آنان با سازمان انرژی اتمی ایران جهت انعکاس اخبار و دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، سپاسگزاری می‌نمایم.

دوام سلامتی و مزید توفیقاتِ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز