خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

تجارت بین ایران و اروپا حق ایرانیان است/ تهران باید از عواید اقتصادی برجام منتفع شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۸۰

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک روز بعد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: همه تلاش‌مان را برای نگه داشتن ایران در برجام انجام می‌دهیم، برای اینکه ایران از منافع اقتصادی ناشی از برجام که در توافق آمده است منتفع شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه شرکت‌ها را به افزایش تجارت با ایران تشویق می‌کند؛ چرا که ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

موگرینی در جریان سفر به ولینگتون نیوزیلند به خبرنگاران گفت: به اروپایی‌ها بستگی دارد، درباره اینکه می‌خواهند با ایران تجارت داشته باشند یا نه، تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: ما همه تلاشمان را برای نگه داشتن ایران در برجام انجام می‌دهیم. برای اینکه ایران از منافع اقتصادی ناشی از برجام که در توافق آمده است، منتفع شود؛ چرا که ما باور داریم این به نفع امنیت ملی نه تنها منطقه بلکه همه جهان است. اگر این توافق یک توافق بین‌المللی برای منع اشاعه سلاح هسته‌ای است، پس باید حفظ شود.

سه کشور اروپایی عضو برجام روز گذشته در بیانیه‌ای مشترک، اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران را «عمیقا محکوم» کردند.

وزرای کشورهای اروپایی گفته‌اند توافق هسته‌ای برای امنیت اروپا و جهان حائز اهمیت است و اتحادیه اروپا روز دوشنبه قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا را برای حفاظت از کسب و کارهای اروپایی مرتبط با ایران راه‌اندازی کرد.

موگرینی که در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه نیوزلند حاضر شده بود، گفت: اتحادیه اروپا و نیوزلند شاهد نیاز به حفظ توافق هسته ای با ایران علیرغم خروج آمریکا از این توافق هستند و او و وینستون پترس وزیر خارجه نیوزلند درباره جزییات نحوه حفظ کانال‌های تجاری و مالی با ایران مذاکره کرده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما همه کسب و کارهای کوچک و متوسط را به افزایش تجارت با ایران به عنوان کاری که به نفع اولویت‌های امنیتی ما است، تشویق می‌کنیم. تجارت بخش جدایی‌ناپذیر از توافق هسته‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: تجارت بین ایران و اتحادیه اروپا یکی از ابعاد بنیادین حقوق ایرانیان برای رسیدن به عواید اقتصادی در مبادلات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز