خبرگزاری کار ایران

مافی به ایلنا خبر داد؛

جزئیات جلسه امروز فراکسیون امید با رئیس جدید بانک مرکزی/ درخواست همتی از نمایندگان

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۶۰

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در جلسه امروز همتی در خصوص راهکارهای سیاسی و تاثیر آنها که بسیار در روند پیشبرد اهداف بانک مرکزی موثر است تاکید داشت و از نمایندگان هم خواست سیاست‌های تکلیفی برای بانک مرکزی تعیین نکنند چرا که مشکل‌ساز خواهد شد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص جلسه امروز فراکسیون امید با رئیس جدید بانک مرکزی عبدالناصر همتی اظهار داشت: امروز فراکسیون با رئیس بانک مرکزی جلسه خوبی را برگزار کرد. در ابتدای جلسه، نمایندگان مشکلات مربوط به سیاست‌های ارزی و ایراداتی که در حال حاضر به سیستم بانک مرکزی وارد است و بسته‌های پیشنهادی ایشان صحبت‌های خود را مطرح کردند، رئیس بانک مرکزی هم پاسخ‌های خود را ارائه دادند.

وی افزود: یکی از سوالاتی که خود بنده از رئیس بانک مرکزی پرسیدم در خصوص استقلال بانک مرکزی بود که در حال حاضر مساله‌ای بزرگ و پررنگ در این حوزه است. همانطور که می‌دانید در گذشته بانک مرکزی در خصوص حفظ این استقلال دچار مشکل بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم استقلال بانک مرکزی در ریاست سابق و اسبق، بانک مرکزی تحت تاثیر قوای سه گانه قرار می‌گرفت و این مساله آسیب زیادی به سیستم نظام بانکی ما می‌زد.

مافی افزود: در حال حاضر در همه جای دنیا مرسوم است که روسای بانک مرکزی تلاش دارند سیستم بانک مرکزی همواره مستقل باشد و تحت تاثیر هیچ نهادی قرار نگیرد و از این طریق شوراهای پولی و مالی را هدایت می‌کنند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه همتی در جلسه امروز به نمایندگان در خصوص حفظ استقلال بانک مرکزی قول داده است، گفت: همانطور که می‌دانید بسیاری از فسادهایی که در حوزه ارز اخیرا پیش آمد ناشی از عدم استقلال بانک مرکزی و عدم وجود نظارت کافی رئیس بانک مرکزی بر این نهاد بود و بیشتر فسادها از داخل مجموعه بانک مرکزی پیش آمد.

وی تصریح کرد: همتی در جلسه امروز اعمال نظارت نمایندگان را مطرح کرد و در خصوص تصمیم اجرای برنامه‌های آینده هم از وی سوال شد. همتی با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی در این خصوص توضیحاتی ارائه داده بود.

مافی با بیان اینکه اگر همتی در جهت حل مشکلات فعلی راهبردهای کاربردی داشته باشد و بتواند تاثیر لازم را بگذارد همواره پشتیبانی مجلس را خواهد داشت، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رئیس بانک مرکزی در جلسه امروز به آن اشاره کرد، اولویت قرار دادن طرح اصلاح ساختار بانکی در مجلس بود. ایشان همواره اصلاح ساختار بانکی را از مهمترین اقداماتی که در حال حاضر نیاز است انجام شود، دانست و از مجلس خواستند این طرح را در اولویت قرار دهد.

مافی یادآور شد: در جلسه امروز همتی در خصوص راهکارهای سیاسی و تاثیر آنها که بسیار در روند پیشبرد اهداف بانک مرکزی موثر است، تاکید داشت و از نمایندگان هم خواستند سیاست‌های تکلیفی برای بانک مرکزی تعیین نکنند چرا که مشکل‌ساز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز