خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه:

چوب لای چرخ دولت گذاشتن را سخیف می‌دانیم/ تیم اقتصادی دولت ناموفق است/ آقای روحانی بگم‌‌بگم‌‌‌ها را دیگر تکرار نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۷۷

دبیرکل حزب موتلفه گفت: رئیس‌جمهور و دولت باید دارای پشتیبانی اصولی مردم و احزاب باشد در نتیجه ما چوب لای چرخ دولت گذاشتن را کاری سخیف می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همت حزب موتلفه عصر امروز با حضور محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی برگزار شد. 

محمدنبی حبیبی در این مراسم گفت: در حزب موتلفه یک اعتقاد راسخ درباره تعمیق و توسعه تحزب در کشور وجود دارد. ما معتقدیم که یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام توسعه و تحقق تحزب است. در شرایط فعلی آنچه برای نهادینه شدن تحزب نیاز است برآورده نشده است.

وی اضافه کرد: برآورده شدن این نیاز هم برعهده ما و هم برعهده شما اصحاب رسانه است که تمام تلاشمان را به کار ببریم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور اظهار داشت: فعالیت‌های انتخاباتی چه در ریاست جمهوری و چه در شوراها و قوه مقننه رقابت بین اشخاص و الفاظ است در حالی که این رقابت باید یک تغییر ماهیت بدهد و ما تغییر مطلوب را به جای رقابت در بین اشخاص و الفاظ رقابت در برنامه‌ها و مدیرانی که می‌خواهند آن را اجرا کنند می‌دانیم. چنین هدفی کار حزب است و هیچ‌کس به تنهایی توان نهادینه کردن آن را ندارد.

حبیبی با بیان اینکه انتخابات به‌گونه‌ای که امروزه برگزار می‌شود هیچ ضمانتی به وعده‌هایی که داده شده ندارد و اگر وعده‌هایی که گفته شده تحقق پیدا نکرد کسی پاسخگو نخواهد بود، تصریح کرد: اگر حزب نهادینه شود احزاب پاسخگو هستند اگر حزبی برنده اکثریت باشد ولو برای تداوم حیات خود باید برای تحقق آن وعده‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

وی با اشاره به مسائل داخلی کشور خاطرنشان کرد: بنده و حزب موتلفه اسلامی معتقدیم که باید از کیان دولت در هر صورت حمایت کرد. یعنی از رئیس‌جمهوری که با رای اکثریت انتخاب شده و با تنفیذ رهبری مشروعیت یافته است. این رئیس‌جمهور و دولت باید دارای پشتیبانی اصولی مردم و احزاب باشد در نتیجه ما چوب لای چرخ دولت گذاشتن را کاری سخیف می‌دانیم.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان این پرسش که آیا ضرورت پشتیبانی اصولی این است که سوءمدیریت‌ها چشم‌پوشی شود، ابراز داشت: چنین چیزی مدنظر نیست. ما با صراحت می‌گوییم که گرچه بنایمان بر این است که باید از دولت پشتیبانی شود اما تیم اقتصادی دولت را ناموفق می‌دانیم که این نابسامانی‌های اقتصادی هم به نظام اقتصادی و بخش بیشتری از آن به مجریان این نظام اقتصادی برمی‌گردد.

حبیبی ادامه داد: ما معتقد به تغییر قابل توجه در تیم اقتصادی دولت هستیم و حال اینکه این تیم موفق نبوده و در مملکت هم قحط‌الرجال نیست. باید به رئیس‌جمهور کمک کرد که این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره بی‌قید و شرط با ایران بیان کرد: آقای ترامپ چند هفته پیش از این گفته بود اینقدر باید به ایران فشار بیاوریم که پای میز مذاکره بیایند. آنها اگر دروغ نمی‌گویند که بدون قید و شرط می‌خواهند مذاکره کنند مدعای آنها درباره مذاکره هیچ تغییری نکرده است. آنها می‌خواهند اقتدار منطقه‌ای و دفاعی ما و بسیاری از اجازه‌هایی که ما به عنوان معاهدات بین‌المللی پایبندیم از دست برود. در کدام معاهده بین‌المللی گفته شده که ما حق استفاده از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را نداریم.

این عضو شورای مرکزی جمنا اضافه کرد: آمریکا چند بار باید ثابت کند که دشمن ملت ماست و چقدر باید معطل شویم که این سابقه ۴۰ ساله‌ای که آمریکا علیه ما از قبل از انقلاب داشته به ذهن‌ها نفوذ دهیم.

حبیبی با بیان اینکه ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و حال باید اعلام کند که اشتباه کرده است، یادآور شد: هرچند که این برجام همه‌اش به نفع ما نبوده است و برد برد نبوده. هم گل زده‌ایم و هم گل خورده‌ایم. ترامپ برای اینکه اثبات کند باید بگوید که ما برجام را قبول داریم و اگر این تغییر مشی را ندهد به هیچ‌وجه قبول نخواهیم داشت و فایده‌ای برای ملت ایران ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره عذرخواهی سید محمد خاتمی از مردم بیان کرد: در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی؛ چه در دور اول و چه در دور جدید غلبه کامل تصدی پست‌‌ها با اصلاح‌‌طلبان بوده است. من به شما خبرنگاران پیشنهاد می‌‌دهم چراکه شما جستجوگر هستید. هر استانی که می‌‌‌خواهید انتخاب کنید و استانداران، مدیران کل و بخشداران را مشاهده کنید. می‌‌‌بینید که درصد اصلاح‌‌‌‌‌طلبان برای تصدی امور چقدر است. بیش از ۸۰ درصد تصدی پست‌‌‌‌‌ها با اصلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طلبان است اما ممکن است یک استان کمتر یا یک استان بیشتر باشد هرچند که ما در این موضوع معترض به آقای روحانی نیستیم چراکه او رییس‌‌‌جمهور است و تشخیص داده که از این طیف استفاده کند و اختیار این را هم داشتند.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه اصلاح‌‌‌طلبان دچار یک پارادوکس هستند و می‌‌خواهند هم پست‌‌ها را داشته باشند و هم پاسخگو نباشند، گفت: خاتمی با این عذرخواهی خدمتی به اصلاحات انجام داد اما نباید مسئولیت‌‌‌‌‌ها را از روی دوش خود به روی دوش آقای روحانی بیاندازد چراکه این نمک‌‌‌نشناسی است. آقای روحانی انصافا به اصلاحات خدمت کرده که مسئولیت اجرایی را به آنها داده است.

حبیبی در بیان نصیحتی به آقای روحانی اظهار داشت: آن کار زشتی که آقای احمدی‌‌نژاد در کلام انجام می‌‌‌‌داد، شما دیگر تکرار نکنید و آقای روحانی بگم‌‌بگم‌‌‌ها را دیگر تکرار نکنید و تکرار بگم‌‌بگم به مردم کار صحیحی نیست.

وی درباره ارتباط بین جمنا و موتلفه تصریح کرد: پیش آمده است که جمنا از حزب موتلفه برای حضور در جلسات دعوت کند و بنده و آقای میرسلیم هم در جلسات شرکت کرده‌‌ایم و آقای رئیسی دعوت کرده است.

این عضو شورای مرکزی جمنا درباره تعطیلی بازار هم خاطرنشان کرد: در آن زمان بیش از صد نفر دستگیر شدند و حتی یک نفر از آنها هم بازاری نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز