خبرگزاری کار ایران

محجوب در نطق میان دستور:

استیضاح وزرا در عرصه اقتصادی راهگشا نیست/ تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمکی به حل مشکلات اجتماعی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۵۸

نماینده مردم تهران تاکید کرد: امروز در این وضعیت دشوار به جای اندیشه به امور اقتصادی و زندگی مردم به فکر تغییر مسئولان هستیم اما استیضاح وزرا در عرصه اقتصادی راهگشا نیست. تغییر در ریاست بانک مرکزی نشان داد که تغییر افراد نمی‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستور گفت: سلام بر کشاورزان و کارگران و حقوق‌بگیران که در شرایط سخت امروزی زندگی می‌کنند.

وی با درود به شهیدان و جانبازان گفت: آیا با این حقوق‌ها در شرایط حاضر می‌توان زندگی کرد با این حداقل‌ها چند روز می‌توان زندگی کرد. هر کدام از ما با این دریافتی‌ها چند روز می‌توانیم معیشت خود را تامین کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران تاکید کرد: صحبت‌های خود را با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد ادامه می‌دهم که متاسفانه امروز آن رهنمودها عملیاتی نشده است و اگر چنین می‌شد وضعیت در بازار پول و نرخ ارز به شکلی دیگری بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش فاحش ارزش پول ملی و ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه گفت: اگر آن رهنمودها عملیاتی می‌شد، رئیس جمهور عزیز که خود را حافظ این سیاست‌ها می‌داند و اعلام کرده این اتفاقات در بازار و پول ملی رخ نمی‌داد.  

وی افزود: امروز در این وضعیت دشوار به جای اندیشه به امور اقتصادی و زندگی مردم به فکر تغییر مسئولان هستیم اما استیضاح وزرا در عرصه اقتصادی راهگشا نیست. تغییر در ریاست بانک مرکزی نشان داد که تغییر افراد نمی‌تواند راهگشا باشد.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به مشکلات موجود در بازار کالا، ارز و نوع نگاه اقتصادی گفت: این مشکلات کاهش ارزش پول ملی را به دنبال دارد و وقتی که با حمایت جریانات خارجی نیز همراه شود نتیجه این خواهد شد که موجودی طبقات ضعیف به تاراج رود و در نهایت این تورم و گرانی‌های فاحش جشن اغنیا و عزای فقرا را به همراه خواهد داشت.

محجوب تصریح کرد: هرج و مرج بازار و کاهش شتابان پول ملی که نتیجه این شیوه نگرش و رویکرد است نشان داد که قانون برنامه بودجه سال ۹۷ که به وظایف بانک مرکزی تاکید دارد نشان می‌دهد که بدون تغییر رویکرد نمی‌توان به اهداف این قانون رسید. افراد تعیین کننده نیستند بلکه راه و روش اقتصادی ما در تحقق آن مهم است.

وی تاکید کرد: امام گفته بود که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که مظلومیت و محرومیت مردم را درک کنند امروز ما خود را به جای فقرا و ضعفا بگذاریم ببینیم آیا با این درآمدهای ناچیز می‌توان زندگی کرد آیا می‌توان با یک میلیون دریافتی زندگی کرد آیا همچنان می‌توان شاهد تغییر نرخ کالاها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جا دارد از همه دوستان بخواهیم به فکر اندیشه‌ای اساسی برای کشور باشد استیضاح وزرا راهگشا نخواهد بود. استیضاح وزیر مظلوم تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تنها حلقه واصله بین دولت و کارگران است نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات حاضر می‌افزاید.

وی ادامه داد: تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نه تنها کمکی به مشکلات اجتماعی نمی‌کند بلکه کاهش خدمات اجتماعی را سبب خواهد شد. اگر به جای پرداختن به مشکلات اساسی به مسائل فرعی بپردازیم تنها وقت را از دست داده‌ایم. امروز «وقت» ذی‌قیمت‌ترین کالای ما است. ما انتظار داریم همه مسئولان وقت خود را برای رسیدگی به مشکلات کارگران و اقشار محروم جامعه بگذارند.

وی در بیان راه‌حل‌هایی برای مشکلات فعلی کشور تاکید کرد: حمایت از توسعه کارگران از طریق تامین کالاهای اساسی از جمله گوشت، قند، شکر و ... می‌تواند به شرایط امروز کمک کند.

محجوب تصریح کرد: حفظ ارزش پول ملی و شناور کردن حقوق و دستمزد کارگران و تغییر و اصلاح قوانین این حوزه می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز