خبرگزاری کار ایران

درخواست تصویب دو فوریت تفکیک وزارتخانه صمت تقدیم هیات رئیسه شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۴۰

نماینده مردم سبزوار ۵۰ درصد از مشکلات بخش صنعت ما به تفکیک وظایف وزیر در بخش صنعت و بازرگانی مربوط می‌شود، گفت: تولیدات تولیدکنندگان ما در بازار و انبارها باقی مانده چراکه بازرگانی رها شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به شکلی بوده که وقتی ادغام شدند، اینها هیچ موقع به هم نرسیدند که بازاریابی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی رمضانعلی سبحانی‌فر درخواست تصویب دو فوریت تفکیک وزارتخانه صنعت، ‌معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت، معدن و توسعه صادرات و بازرگانی را به هیات رئیسه تقدیم کرد و گفت: از سال ۱۳۱۶ تاکنون بارها بحث تفکیک و ادغام این وزارتخانه مطرح شده و در شرایط بحرانی در کشور این وزارتخانه تفکیک شده بود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد:‌ در سال ۹۰ با توجه به تکلیف برنامه پنج ساله توسعه که کاهش وزارتخانه‌ها را توصیه کرده بود، بعضی وزارتخانه‌ها ادغام شد و تعداد آنها به ۱۷ وزارتخانه رسید.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس گذشته پیشنهاد شد که وزارت ارتباطات با راه و شهرسازی ادغام شود که وزارتخانه‌ها به ۱۷ وزارتخانه کاهش پیدا کند.

سبحانی‌فر عنوان کرد: اگر می‌بینید شبکه‌های فساد ایجاد می‌شوند، به این لحاظ است که تولید و توزیع همه در یک مجموعه هستند. این ساختار به نحوی است که خودکنترلی وجود ندارد و به صورت شبکه‌ای است. امروز بحث صنعت دچار مشکل شده و رانت از طرف دیگر در این وزارتخانه‌ها ایجاد شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۵۰ درصد از مشکلات بخش صنعت ما به تفکیک وظایف وزیر در بخش صنعت و بازرگانی مربوط می‌شود، گفت: تولیدات تولیدکنندگان ما در بازار و انبارها باقی مانده چراکه بازرگانی رها شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به شکلی بوده که وقتی ادغام شدند، اینها هیچ موقع به هم نرسیدند که بازاریابی ایجاد نشده است.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: ما بازاری برای تولیدات نداریم و این مشکل ماست. غفلت از بعضی حوزه‌های صنعتی و تجارتی در این وزارتخانه ایجاد شده است. ما باید رایزن داشته باشیم. در بعضی از کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا و انگلیس، وزارت بازرگانی جداست. ما ۹۰ میلیارد دلار در کشور صادرات و واردات داریم، یک وزارتخانه هم به بازرگانی داخلی و خارجی نمی‌تواند رسیدگی کند. امروز در شرایط ویژه تحریم و بحران اقتصادی هستیم. هم‌اکنون چهار وزارتخانه تجارت، بازرگانی، صنعت و معدن با هم ادغام شده‌اند با این استدلال که کوچک‌سازی شده است.

سبحانی‌فر یادآور شد: دلیل فوریت آن این است که الان در وضعیت بحرانی قرار داریم و در بودجه سال ۹۸ که الان در سازمان‌ها بودجه‌ریزی می‌شود، باید پیش‌بینی شود. همچنین در طرح آمده است بدون کاهش و افزایش ساختار این وزارتخانه‌ها ایجاد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز