خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو در نطق میان دستور:

با قصه حصر نافرجام زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و حجت الاسلام کروبی چه باید کرد؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۷۹

یک عضو مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح ساختار در کشور گفت:چهل سال گذشت، نان نخوردن بلدی نمی خواهد، اما ما بلد نیستیم نیندیشیم باید اعتماد را به وجود بیاریم .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاسم میزرایی‌‌‌نیکو در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: دماوند و فیروزکوه از توابع در چند کیلومتری پایتخت قرار دارد، اما از کمترین خدمات محروم است که روز یکشنبه هم بدان پرداختم، در نطق چند دقیقه ای چه باید گفت از این همه هزار داستان هزار دستان؟ مفصل آن در مطبوعات.

وی افزود: در ۱۴۰۰ سال پیش در سرزمین جاهلیت مردی آرام که مهربانترین جهان بود با تمدن ها گفتگو کرد، سرآغاز کلامش این بود من برای تمام کردن اخلاق برانگیخته شده ام و به مردم یاد داد اصول اصلاحات اخلاق است، مردم سرجایشان هستند در سرما و گرما با موشک و بی برق از شمال تا جنوب نه شرقی و نه غربی هستند، آنها به جمهوریت و اسلامیت آری گفتند از انقلاب تا جنگ در سازندگی و اصلاحات با بگم بگم بی برجام جایی نرفتند.

نماینده مردم دماوند با بیان این‌که  امروز دنیا در آستانه فروپاشی دینی است، بیان کرد:  به صلیب کشیدن مسیحیت با فاجعه ترامپیست در لباس یک قمارباز عهدشکن، فرعونیت یهودیت صهیونیسم تروریسم نتانیاهو، مرآتو در میانمار چهره تازه قرون وسطایی بودیسم یا وهابیت اسلام وحشیانه داعش همه ادیان را در قربانگاه سر بریدند.

وی ادامه داد:  اما ایران می تواند پرچمدار حق در بادیه آن گلادیاتورها باشد که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، عدالت امام علی(ع) ترجمان شیعه است، ما منتظر امامی هستیم که گفتمانش صلح و امنیت است.

میرزایی نیکو با اشاره به مطرح شدن گفت وگو تمدن ها از سوی رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: سال ۲۰۰۱ رئیس جمهور وقت با ارائه طرحی به نام گفتگوی تمدن ها سالگرد جهان را به نام ایران رقم زد، آمریکای جهانخوار شیطان بزرگ وقتی هیچ غلطی نمی تواند بکند که در داخل خوب عمل کرده و همت کنیم، حصر اصلاح طلبان، نظارت استصوابی، صدا و سیمای تک بُعدی، تک نشانی کردن دانشجو در مرکز نماز تفکر نسل نو، شطرنجی کردن محصلان و نخبگانی همچون سید محمد خاتمی که در بدنه نظام بوده است، برخورد گزینشی با اقلیت ها، فساد فراگیر و سیستماتیک عملا مثل بیماری لاعلاج مصری شده است و البته قصه حصر نافرجام زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و حجت الاسلام کروبی اما چه باید کرد؟

وی تاکید کرد:بنده در شعارهای انتخاباتی هم  گفته ام بنده از آینده خبر نمی دهم، وعده نمی دهم، دکانی هم به جز سینه زدن زیر پرچم سید سالار اصلاحات اباعبدالله الحسین(ع) بلد نیستم، اما از نبایدها گفتم، ما به این مردم نباید دروغ بگوییم، منافع فردی و گروهی را بر خرد جمعی ترجیح ندهیم، به اموال مردم دست درازی نکنیم و باور کنیم که مردم می فهمند و دانستن حق مسلم آنها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  در بیان راهکار عملی برای برون رفت از مشکلات  تنقیح قانون در سیاست داخلی و پایان چند صدایی در سیاست خارجی، حذف دولت موازی غیر پاسخگو با نقش پررنگ بعضی از نهادها که اختیار بی پایان برای خود قائل هستند و همه جا نظارت استصوابی دارد و انسجام در ساختار مدیریت کشور را تحت سیطره دوگانگی تخریب نموده است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی تنها راه مدیریت مدیران کارآمد و اولویت اداره کشور است، منشا بسیاری از جلوگیری از مفاسد، تبعیض، جلوگیری یا کم اثر کردن رای مردم است. جامعه ایران با سلایق گوناگون در سطوح مختلف می باشد، بی‌اعتنایی به این تنوع و تکثر و نادیده گرفتن تسامح و تساهل بلکه تعمد در انکار آن از جمله مهم ترین عوامل خشم و نارضایتی مردم است، شورای نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است.

وی با بیان این کهنتیجه محدودیت فضای تنفس سیاسی و محروم کردن استفاده از ظرفیت شهروندان با کفایت و ملی ولو مخالف و معاند و کاهش اعتماد بوده است،گفت: بازسازی نظام قضایی، زدودن لایه های فساد، قانون گریزی و قانون ستیزی، سیاست زدگی و شفافیت در اطلاع‌رسانی بجای تشکیل ستادهای عریض و طویل وامانده، تغییر در ساختار اقتصاد ملی، توقف دخالت بیجا و حذف بنگاه های حاکمیتی تجدید قوا است که نظارت از طریق مطبوعات مستقل آزاد، پارلمان قدرتمند برآمده از حق احزاب و نهادهای مدنی با گسترش تبعیض و فساد رابطه معکوس دارد.

این عضو فراکسیون امید وی تاکید کرد: پایان تحقیر جامعه با مداخلات ناروا در حریم خصوصی آنها، برداشت های خاص از دین و قانون اساسی و فلسفه آن دستاویز عده ای شده است که حریم خصوصی را به بهانه های مختلف و توهمی بشکنند و نهایت کرامت و برابر شمردن همه شهروندان ایرانی با هر عقیده، مرام و سبک زندگی مستلزم تغییر نگرش جدی در زندگی خصوصی است و مبنا باید نظم و عفت عمومی پذیرفته شده در عرف و فراتر از آن با خود مردم است.

وی خاطر نشان کرد: کم هزینه ترین راه اصلاح اصلاحاتی درون زا و متکی بر پتانسیل ها و خلاقیت های ملت است و لازمه آن تمکین به قانون و گفتگوی ملی و مراجعه به آرای مردم است، دفاع از حق انتقاد، اعتراض شایسته و احترام به انسانیت گام های شاخص به سوی فردای بهتر است. چهل سال گذشت، نان نخوردن بلدی نمی خواهد، اما ما بلد نیستیم نیندیشیم، پابلو نرودا، به آرامی آغاز به مردن می کنی اگر سفر نکنی و کتابی نخوانی، زمانی که خودباوری را در خودت بکشی، وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند، امروز زندگی را آغاز کن، مخاطره کن، کاری کن که نگذاری به آرامی بمیری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز