خبرگزاری کار ایران

معاون اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ می‌خواهد ذهن‌ها را از «عملکرد افتضاحش» در هلسینکی پرت کند/ گزافه‌گویی درباره «ایران» غیرقابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۱۳

معاون اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: طبق معمول گزافه‌گویی‌های ترامپ برای یک رییس‌جمهور آمریکا ناشایست بود، چرا که پیامی که او مخابره می‌کند نه تنها برای ایران، بلکه برای جامعه جهانی ناشایست است.

به گزارش ایلنا به نقل از «واشنگتن پست»، معاون اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اظهارات جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» در توییتر علیه ایران را برای یک رییس‌جمهور‌ آمریکا، «ناشایست و غیرقابل‌قبول» خواند و آن را تلاشی برای انحراف افکار عمومی از عملکرد غیرآمریکایی‌اش در دیدار با «پوتین» قلمداد کرد.

«استنی هویر» در مصاحبه با «واشنگتن‌پست» گفت: ترامپ در برابر پوتین ضعیف است و می‌خواهد ثابت کند که در برابر روحانی سختگیر است. این انحراف اذهان است و او می‌خواهد ذهن مردم را از مشکلاتی که در عملکرد غیر‌آمریکایی و افتضاحش در هلسینکی داشته پرت کند. من فکر می‌کنم این راهی است که او بتواند سینه‌اش را سپر کند و بگوید من واقعا می‌توانم با مردم سخت‌گیر باشم. روحانی و ایران اهداف ساده‌ای هستند. 

معاون اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: طبق معمول گزافه‌گویی‌های او برای یک رییس‌جمهور آمریکا ناشایست بود، چرا که پیامی که او مخابره می‌کند نه تنها برای ایران، بلکه برای جامعه جهانی ناشایست است. 

«هویر» با اشاره به «تئودور روزولت» رییس‌جمهور اسبق آمریکا گفت: یک رییس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا گفته بود با نرمی حرف بزن و چماق بزرگی روی دوشت باشد. ترامپ برعکس عمل می‌کند. 

سناتور «جین شاهین»، نماینده دموکرات آمریکایی هم در خصوص ادعاهای توییتری رییس‌جمهور این کشور گفت: ما چالش مسلمی با ایران داریم. من فکر نمی‌کنم رویکرد رییس‌جمهور که ساختن سیاست خارجی از طریق توییتر است، رویکرد درستی باشد. ما به یک استراتژی در قبال ایران نیاز داریم و باید بدانیم چطور به سمت آن حرکت کنیم.

ویذ اظهارات ترامپ را موجب تشدید وضعیت تفسیر کرد.

سناتور «ریچارد بلونتال»، دیگر سناتور دموکرات آمریکایی هم درباره این ادعاها گفت: لفاظی‌های ترامپ علیه ایران یادآور اظهاراتی بود که قبلا در مورد کره‌شمالی بیان کرده بود. 

وی با بیان اینکه لفاظی‌های «جسورانه» علیه ایران خطرآفرین است، گفت: به ویژه اگر کلمات بدون پشتوانه یک استراتژی قابل اجرا بیان شده باشند. به خاطر داشته باشید که شمالی امروز علی‌رغم «خشم و آتش» ترامپ و به واسطه یک نشست شکست خورده، به ساخت ظرفیت‌های هسته‌ای‌ خود ادامه می‌دهد؛ استراتژی ترامپ در قبال ایران چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز