خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

اگر قرار است ۵ سال دیگر ایرادات یک لایحه را برطرف کنیم، همین الان این کار را انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۰۴

نماینده لنگرود در مخالفت با اعمال اصل ۸۵ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: ما هم اهمیت این لایحه را می‌دانیم و به همین دلیل نسبت به این موضوع دغدغه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان یکشنبه هفته جاری فوریت آن به تصویب رسید. این لایحه هم‌اکنون در صحن علنی مجلس در حال بررسی است. در جریان این بررسی نمایندگان مجلس موضوع اعمال اصل ۸۵ را به این لایحه مطرح کردند. این اصل بیان می‌کند که طرح یا لایحه به صورت آزمایشی برای چند سال در کشور اجرا شود و پس از آن به صورت دائمی مقرر شود.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مخالفت با اعمال این اصل گفت: ما هم اهمیت این لایحه را می‌دانیم و به همین دلیل نسبت به این موضوع دغدغه داریم.

وی با اشاره به صحبت‌های ابوترابی مبنی بر اینکه این لایحه در کمیسیون قضائی به دلیل تخصصی‌ بودن مطرح شود، گفت: همه کمیسیون‌های ما تخصصی هستند. کدام یک از کمیسیون‌ها کار تخصصی انجام نمی‌دهد؟ اگر اینطور باشد ما باید آیین‌نامه را اصلاح کنیم و لازم نیست به صحن آورده شود.

این نماینده اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اصل ۸۵ یعنی ما قانون را آزمایشی و برای مدت معینی اجرا کنیم. و دولت مکلف است شش ماه مانده به پایان این مدت نقاط ضعف و قدرت آن طرح و لایحه را بررسی کند و برای قانونی کردن دائمی آن لایحه خود را به مجلس بدهد.

لاهوتی ابراز داشت ما چندین طرح آزمایشی در مجلس داشته‌ایم یکی از آنها همین قانون ارزش افزوده که سه سال از آن گذشته است. ما با این قانون‌های آزمایشی فقط طرح ها را به مردم تحمیل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با این پیشنهاد اگر قرار است پنج سال دیگر ایرادات این لایحه را برطرف کنیم، خب همین الان این اصلاح را انجام می‌دهیم، کار ما همین است. ما روز یکشنبه به تغییر دستور رای دادیم در نتیجه حال اجازه رسیدگی بدهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز