خبرگزاری کار ایران

در صحن علی مجلس مطرح شد؛

قدردانی نماینده زرتشتیان از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۱۴۳

نماینده زرتشتیان در مجلس از تصویب طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها با بیش از ۸۰ درصد آرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپاسگزاری کرد.

به گزارش ایلنا، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد در نشست علنی امروز یکشنبه(۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها با بیش از ۸۰ درصد آرا به تصویب رسید، طرحی که یک پیام مشخص دارد و آن این است که ما ایرانیان با تفاوت قوم، نژاد و دین همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گلستان ایران با گل های رنگارنگ معنا پیدا می کند و همه برای دفاع از حق هر شهروند ایرانی آماده هستیم، درود بر این انسان های ارزشمند، انسان های پاک نهادی که نشان دادند تاریخ این کشور بزرگ و با فرهنگ بر پایه انسانیت استوار است در این راستا از شیرزنان و دلیرمردان ایران سپاسگزارم.

وی تاکید کرد: لازم است از رهبر انقلاب سپاسگزاری کنم که با درایت و دور اندیشی این پرونده را در بستر قانون اساسی مدیریت و راهبری فرمودند تا به سرانجام نیک برسد و از نمایندگان گران قدر مجلس سپاسگزارم عزیرانی که با بیش از ۲۰۰ امضا از طیف های مختلف سیاسی و رای قاطع به آن بر بازگشت پیروان ادیان الهی به قانون شوراها تاکید کردند این همبستگی و اتحاد بین نمایندگان مجلس از هر فراکسیون سیاسی در ارایه و تصویب این طرح نشانه ای بر یکپارچگی مردم این کشور است.

اختیاری کسنویه یزد افزود: از دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس سپاسگزارم که از ابتدا با قاطعیت و با پشتیبانی در تمام مراحل تدوین و تصویب طرح با منطق و استدلال همراه و همگام بودندو در این مسیر به طور ویژه از دکتر محمدرضا عارف و محمد جواد کولیوند سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از تک تک اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام سپاسگزارم که به درستی خواست مردم ایران زمین را تشخیص داده و با رای مثال زدنی به همبستگی ایرانیان رای دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و به طور خاص از سردار دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع که این موضوع را در مسیر به نتیجه رساندن مدیریت کردند سپاسگزارم، در ملاقاتی که با وی داشتم با عمق نگاه ایشان در همبستگی ایرانیان آشنا شدم متاسفانه بارها به اشتباه از ایشان نقل قول های نادرستی منتشر شد که از پیگیری های ایشان نه تنها نکاست بلکه بر دقت و حساسیت های وی افزود.

وی ادامه داد: از اصحاب رسانه سپاسگزارم، قلم به دستانی که به درستی همبستگی کشور را تشخیص داده و همراه با این طرح بودند، از همشهری های یزدی ام سپاسگزارم عزیرانی که با رای خود به یک هموطن زرتشتی در انتخابات شورای شهر یزد معنای درستی را بیان کردند همچنین سپاسگزارم از هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شهر یزد و همچنین شوراهای شهر و روستای کشور که با دفاع از این آراء ادامه دهنده این راه شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: از اعضای محترم شورای نگهبان نیز سپاسگزارم که نگاه مثبت داشتند و در این راه قدم برداشتند، از همه مدیران و کارشناسان این کشور بزرگ سپاسگزارم که با نوشته های کارشناسی و درست در به نتیجه رسیدن این طرح یاری رسانند.

اختیاری کسنویه یزد افزود: بار دیگر تاکید می کنم و به نظرم باید روزی چند بار این موضوع را تکرار کرد که ایران با وجود همه اقوام، مذاهب و ادیان معنا پیدا می کند و همه آنان برای این مرز پرگهر به دور از هر گونه وابستگی قومی و دینی تلاش کردند و از جان گذشتند مردم بزرگ و مهربان ایران زمین سپاسگزارم و در برابر این بزرگی سر تعظیم فرود می آورم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدوارم طرحی که در مجلس هشتم، نهم و دهم به عنوان اولین طرح اعلام وصول شد و آن اصلاح ماده ۸۸۱ مکرر قانون مدنی است نیز توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پیگیری شود و در یک مسیر درست اصلاح شود.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آرزو دارم با اندیشه نیک و گفتار نیک و کردار نیک در کنار یکدیگر برای پیشرفت، برابری و سازندگی ایران بزرگ کوشش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز