خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

شعار نه شرقی و نه غربی تبدیل به «فقط روسیه» شده است/ دولت را به اندازه اختیاراتش نقد کنیم/ روحانی تا به حال هیچ‌ عمل اصلاح‌طلبانه‌ای نداشته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۹۱

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درحال حاضر یکی از عوامل تاثیرگذار در توسعه کشور و رونق کسب و کار، بحث روابط خارجی است. در بحث سیاست خارجی هم سیاست‌های کلان در دست دولت نیست. وقتی در مسائل رویکرد تعامل منفی داریم دولت هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص عملکرد دولت دوازدهم و ناامیدی مردم از عدم انطباق عملکرد روحانی با وعده‌هایش، اظهار داشت: در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، دولت بخشی از حاکمیت است، اختیارات اصلی هم با دولت نیست. بنابراین وقتی دولت را نقد می‌کنیم باید به اندازه اختیارات آن نقد کنیم. 

وی افزود: به عنوان مثال درحال حاضر یکی از عوامل تاثیرگذار در توسعه کشور و رونق کسب و کار، بحث روابط خارجی است. در بحث سیاست خارجی هم سیاست‌های کلان در دست دولت نیست. وقتی در مسائل رویکرد تعامل منفی داریم، دولت هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات با بیان اینکه کشور در مقطعی از شعار نه شرقی و نه غربی عبور کرد اما درحال حاضر فقط به شرق و آن هم روسیه می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور فقط شعار شرقی آن هم روسی دارد. 

وی تصریح کرد: منافع ملی ایجاب کرد به همان اندازه که با شرق تعامل داریم، با غرب هم داشته باشیم؛ چراکه منافع ملی ما تحت حفظ این تعامل بود.

حیدری با اشاره به اینکه وقتی تعاملات با غرب شکسته می‌شود دولت هم خواسته و ناخواسته تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: بخش مهمی از شعارهای انتخاباتی روحانی بر اساس تعامل مثبت و مذاکره با غرب بود، مردم هم با انتخاب این رویکرد به او رای دادند اما روحانی در عمل اختیاری نداشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه در بخش دیگر ماجرا هم روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود به طور کامل عمل نکرد، افزود: یکی از مهم‌ترین وعده‌های روحانی رفع حصر بود که عملا چیزی ندیدیم و حتی  وقتی به کمیته رفع حصر برای دیدار اختصاص ندادند، درصورتی که به روسای دیگر قوا وقت ملاقات دادند.

حیدری تصریح کرد: شاید روحانی یادش رفته اکثریت کسانی که به او رای دادند، باتوجه به وعده‌های او رای خود را به صندوق ریختند و بخش عظیمی از آنها هم اصلاح‌طلبان بودند که رویکردها و شعارهای انتخاباتی او را حمایت کردند، اما روحانی هیچ‌گونه عمل اصلاح‌طلبانه‌ای تا به حال در دولت خود نداشته است. آیا روحانی آگاهانه با این تناقض رفتار کرد؟ نمی‌توان قضاوت کرد.

وی با اشاره به قیمت نامتعادل اکثر اجناس در بازار خاطرنشان کرد: معیشت مردم به خطر افتاده و قیمت‌ها روزانه در حال تغییر است، اما از بانک مرکزی و سیستم اقتصادی دولت چه عملکرد مثبتی دیدیدم؟

حیدری در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی و عدم کنترل موسسات مالی، اظهار داشت: بانک مرکزی چه گلی بر سر مردم زده است؟ موسسات غیرمجاز مالی که از قبل هم بوده‌اند و مسئولان دولت‌های قبل هم مقصر هستند، اما از یک طرف اموال مردم را به غارت می‌برند و از طرف دیگر هم شرایط را به سمتی پیش بردند که برای پرداختی سپرده‌گذارها مشکل ایجاد شده و از اموال عمومی پرداخت شده است، بانک مرکزی هم هیچ ایستادگی در مقابل این باند مافیایی نداشته است.

وی افزود: جالب توجه است تصمیم گرفتند باند مافیایی و فساد اقتصادی را معرفی کنند و بعد می‌بینیم شماره یک آنها فرار کرده است، این مسائل ایجاد شبهه می‌کند. علاوه بر آن در بحث ارز به یکباره اعلام می‌کنند به هر ریز و درشتی ارز می‌دهند و این مسئله ایجاد گردباد می‌کند، اقشار حقوق بگیر کاهش قدرت خرید پیدا می‌کنند و ساده‌لوحانه است که از آن به عنوان جهل نام ببریم چراکه برخی از مسائل بدیهی است.

حیدری با بیان اینکه نباید به دنبال کسانی که بیشتر بردند یا مطابق چارت تعیین شده نبردند بگردیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم این روند پیگیری را پیش بگیریم برای مردم شبهه‌ناک است، مراجعی که باید به مسئله ورود کنند این اقدام را انجام دهند، در جهت محاکمه افراد تلاش کنند و مثل برخی پرونده‌ها این روند نامشخص نباشد.

وی گفت: اصلاح‌طلبان منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح می‌دهند و ناچار هستند از روحانی حمایت کنند. روحانی در قبال اسمی که بر دولت خود گذاشته مسئول است، دولت تدبیر و امید. ضمن اینکه اگر می‌بینیم شخصی از یک جریان با یک تکرار می‌کنم حمایت می‌کند و با استقبال گسترده مردم مواجه می‌شود نشانه این است که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مهم خوشنامی است، قضاوت تاریخ مهم است و من به عنوان یک شهروند از عملکرد روحانی قضاوت خوبی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز