خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری تاکنون ضعیف عمل کرده است/ شورای عالی در سال‌های گذشته مرحله به مرحله کامل‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۹۰

عضو پیشین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در خصوص اضافه شدن اعضای جدید به شورای عالی سیاست‌گذاری اطلاعی ندارم و این موضوع را ضعف روابط ‌عمومی شورا می‌دانم که در رابطه با این تغییرات و دغدغه‌هایی که در بدنه سیاسی جامعه شکل گرفته پاسخگو نیستند.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با افزوده شدن برخی اعضای حقیقی به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: این مشخص است که بر اساس اقتضای زمان اعضای شورای عالی می‌توانند تغییر کنند و شورا بازسازی و نوسازی شود.

وی افزود:  این ضعف پاسخگویی روابط عمومی شورای عالی است که در رابطه با این تغییرات و دغدغه‌هایی که در بدنه سیاسی جامعه شکل گرفته توضیح مستدل و منطقی ارائه نکرده است. بنده نیز مشخصا هیچ اطلاعی در خصوص اضافه شدن اعضای جدید به شورای عالی ندارم.

انصاری همچنین با اشاره به انتقادات وارد شده به شورا که لزوم تغییر ساختار آن یا جایگزینی با ساختار جدید را مطرح می‌کند، گفت: بیشترین انتقادات به شورا زمانی مطرح شد که لیست شورای شهر پنجم منتشر شد و هیات رییسه و اعضای تاثیرگذار در بستن این لیست استدلال محکمه‌پسند یا هیچ توضیح قابل قبولی ارئه ندادند. خود من به عنوان کسی که در مرحله نخست و تعیین شاخص‌های کاندیداتوری نقش داشتم و جزء‌ثبت‌نام کنندگان بودم بر اساس شاخص‌های مصوب هم بالاترین امتیازها را کسب کرده بودم هم پاسخ قانع‌کننده‌ای از هیات رییسه و مسئولین تنظیم‌کننده لیست دریافت نکردم.

نماینده پیشین حزب اتحاد ملت در شورای عالی سیاستگذاری ادامه داد: همچنین مقرر شده بود که شورای عالی به صورت مستمر عملکرد اعضای لیست‌های امید شامل مجلس و شورای شهر را رصد کند اما با انفعال هیات رییسه این شورا پس از انتخابات و عدم پاسخگویی، این وعده هم محقق نشد.

وی افزود: در دوره جدید تشکیل شورای عالی سیاستگذاری، باید هیات رییسه ضعف‌های موجود را شناسایی کرده و رفع کنند چراکه ما می‌خواهیم مردم را به لیستی رای دادن عادت دهیم و این محقق نمی‌شود مگر بتوانیم در خصوص عملکردمان به آنها پاسخگو باشیم. تدوین برنامه، انتخاب نامزدها و پایش عملکرد آنها باید بطور مستمر به رای‌دهندگان گزارش شود.

این فعال سیاسی عنوان نمود: دیگر انتقاد واردشده به شورای عالی سیاستگذاری را از سوی احزاب می‌دانم. بنده به عنوان عضو یکی از احزاب مطرح جریان اصلاحات معتقد هستم باید در خصوص تعداد حق رای احزاب در این ساختار تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد. به عنوان مثال احزابی در جریان اصلاحات وجود دارند که به‌رغم داشتن مجوز اعضایشان از چند نفر عضو تجاوز نمی‌کند و تشکل‌های انتخاباتی هستند و چنین حزبی در مقایسه با احزاب فراگیر ملی و با شبکه گسترده استانی اگر در یک جایگاه و با حق رای مساوی حضور داشته باشند، قطعا ناعادلانه است.

وی افزود: البته معتقد هستم شورای عالی در روندی که در سال‌های اخیر طی کرده مرحله به مرحله کامل‌تر شده و الان هم باید نظرات منطقی منتقدان جمع‌آوری شود و در رابطه با بازسازی شورای عالی مدنظر قرار گیرد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز