خبرگزاری کار ایران

جلسه اعضای کمیسیون آموزش مجلس با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۶۱

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با نماینده ولی فقیه استان چهارمحال و بختیاری دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، امروز (سه شنبه ۲۶ تیرماه) با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

رسیدگی به وضعیت آموزشی استان چهارمحال و بختیاری هدف کمیسیون آموزش

در این دیدار محمدرضا عارف با اشاره به هدف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: سنتی حسنه در کمیسیون آموزش و تحقیقات ایجاد شده که آن سفر به استان های کشور جهت بررسی وضعیت آموزشی استان ها می باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد علمی در استان چهارمحال و بختیاری سرعت مناسبی دارد و باید برای شتاب بخشیدن به این سرعت اقدامات مناسبی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مقامات استان چهارمحال و بختیاری باید آموزش را که مهمترین اولویت در کشور است، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و تلاش کنند سطح آموزش در این استان را ارتقا بخشند.

وی با تشریح هدف سفر این کمیسیون به استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روند آموزشی استان و همچنین رسیدگی به مشکلات آموزشی و فضاهای آموزشی این استان در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: نمایندگان مجلس باید بحث تحقیقات را به طور جد مطالبه کنند، زیرا مشکل اصلی کشور بحث تحقیقات است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید همیت نمایندگان توجه به مسائل کوچک آن هم بر اساس تحقیقات باشد، زیرا اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری با تحقیقات بر روی همین مسائل به وجود می آید.

وی با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه گری نمایندگان بر روی مسائل کشور افزود: نمایندگان نباید به همان ۴ سال حضور خود در مجلس تمرکز کنند، بلکه باید تصمیمات کلانی برای ۲۰ سال آینده کشور بگیرند و نگاه ۴ ساله برای تصمیمات خود نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در خاتمه تاکید کرد: نمایندگان باید با دوری از زد و بندهای سیاسی به فکر حل مشکلات مردم باشند تا بتوانند رضایت آنها را از نحوه فعالیتشان به دست بیاورند.

در ادامه این دیدار سید حمایت میرزاده با اشاره به اقدامات قابل تحسین استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش های استاندار در تهیه برنامه سفر و همچنین استقبال ایشان از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در فرودگاه اقدام شایسته ای بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اقدامات استانداری باید سرلوحه استان های دیگر شود، زیرا برنامه ها مشخص و منظم تنظیم شده اند.

محمدباقر عبادی درخصوص توجه به امور فرهنگی در دوران ابتدایی گفت: نباید تربیت فدای آموزش شود، باید فرهنگ سازی از دوران ابتدایی صورت گیرد تا فرد از دوران کودکی با بد بودن تخلف آشنا شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از بزه ها در کشور به دلیل عدم توجه به فرهنگ سازی از دوران کودکی است، زیرا آموزش همیشه مورد توجه قرار گرفته و امر فرهنگ مظلوم واقع شده است که باید اقدامات سازنده صورت گیرد.

فاطمه سعیدی درخصوص توجه به امر گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان دارای آب و هوایی خوب و فضای گردشگری مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: توجه به حوزه گردشگری در این استان می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات از قبیل بیکاری جوانان این استان را حل کند، بنابراین باید زیرساخت های گردشگری این استان تقویت شود.

 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرا شود

علیرضا سلیمی درخصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اقدامات مناسبی انجام داده اند ولی باید سند تحول بنیادین را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند تا مسئله آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود برسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نباید در اجرای قوانین مربوط به آموزش و پرورش اهمالی صورت بگیرد، بنابراین آموزش و پرورش باید با اجرای قوانین برنامه ششم توسعه در حوزه آموزشی و همچنین سند تحول بنیادین سبب ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در کشور شود.

لزوم رسیدگی به مشکلات آموزشی استان چهارمحال و بختیاری

قاسم احمدی لاشکی درخصوص رسیدگی به مشکلات آموزشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید با اهتمام ویژه مشکلات آموزشی در کشور علی الخصوص استان چهارمحال و بختیاری را مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مسئولان آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم باید برنامه ای مدون برای ارتقای سطح آموزشی این استان تهیه کنند تا باعث حل شدن موضوعاتی از قبیل دانشگاه فرهنگیان و همچنین ارتباط دانشگاه های این استان با صنعت شوند.

با رسیدگی به مشکلات آموزشی استان چهارمحال و بختیاری موانع رشد استان مرتفع شود

فریده اولاد قباد درخصوص جایگاه آموزشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان پرورش دهنده سلحشوران و اندیشمندان زیادی بوده است، لذا باید با رسیدگی درست به وضعیت آموزشی این استان، موانع رشد علمی این استان مرتفع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مهمترین دغدغه در این استان مسئله پیوند دانشگاه با صنعت است، بنابراین باید مسئولان وزارت علوم برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت فکری اساسی اتخاذ کنند تا مشکلات این استان مرتفع شود.

در خاتمه این دیدار نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در استان خاطرنشان کرد: امید است که این سفر برکات زیادی برای این استان به وجود آورد لذا باید برای کمک به وضعیت آموزشی کشور و علی الخصوص این استان اقدامات مناسبی از جانب نمایندگان مجلس و مسئولان آموزشی کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز