خبرگزاری کار ایران

در دیدار غلامی و دبیرکل «دی ۸» مطرح شد:

بررسی راه‌های گسترش همکاری علمی ایران با کشورهای عضو «دی ۸»

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۷۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز فعالیت‌های بین المللی دانشگاه «دی ۸» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور منصور غلامی در دیدار با داتوکو جعفر کوشعاری دبیر کل سازمان «دی ۸» راه‌های گسترش همکاری علمی ایران با کشورهای عضو «دی ۸» و پایه‌ریزی اقتصاد دانشی در این کشورها را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه ضمن آمادگی کمک علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عضو، از تصویب تأسیس دانشگاه بین‌المللی «دی ۸» در شهر همدان قدردانی و اظهار کرد: این دانشگاه به‌زودی فعالیت بین‌المللی خود را آغاز می‌کند و پذیرش دانشجو خواهد داشت.

داتوکو جعفر کوشعاری دبیر کل سازمان «دی ۸» نیز ایران را یکی از مهم‌ترین کشورهای علمی در جهان اسلام دانست و گفت: پیشرفت دانشگاه‌ها، علم و دانش و مقالات ایران در دنیا شگفت‌آور است و باید این تجربیات به دیگر کشورهای مسلمان نیز منتقل شود.

وی ضمن حمایت از تأسیس این دانشگاه به عنوان یک فعالیت علمی – بین‌المللی، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه به رشد نیروهای انسانی کشورهای عضو کمک کند.

همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه که به نام «دی ۸» مشهور هستند شامل کشورهای ایران، ترکیه، مصر، بنگلادش، پاکستان، نیجریه، مالزی و اندونزی است.

میزبانی جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه بین‌المللی «دی ۸»، از سال ۱۳۹۴ به صورت جدی در برنامه‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته و در همین سال نیز دانشگاه بوعلی سینای همدان مسئول راه‌اندازی آن شده است.

این دانشگاه در یک ساختار مشترک و بین‌المللی اداره می‌شود و هیئت امنای آن وزرای علوم و دانشگاه‌های کشورهای عضو هستند؛ انتظار می‌رود اولین نشست هیئت امنا در سطح وزیران کشورهای عضو در شهریور ماه امسال در تهران تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز