خبرگزاری کار ایران

سفیر چین:

ظریف سخت کار کرد تا منافع ایران را در مذاکرات برجام به صورت عالی حفظ کند/ چین از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۷۶

سفیر چین در ایران تاکید کرد: اتحادیه اروپا، چین، روسیه و ایران نشان دادند آمادگی دارند که به تعهدات عمل کنند. ما آماده‌‌ایم از این توافق حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پانگ سن عصر امروز در نشست هم اندیشی نمایندگان مقیم ایران و فعالان تجاری گفت:من این افتخار را داشتم که در چند دوره مذاکرات برجام شرکت داشته باشم و می‌دانم آقای ظریف سخت کار کرد تا منافع ایران را به صورت عالی حفظ کند. 

وی افزود: به خاطر تلاش ظریف و طرف‌‌های دیگر برجام با موفقیت امضا شد و مورد تایید شورای امنیت هم قرار گرفت و این فقط به نفع ایران نبود بلکه به نفع کشورهای منطقه و صلح و ثبات منطقه و کاهش تنش‌‌ها و ارائه نمونه خوب دیپلماسی و اینکه چطور می‌توانیم مسائل بین‌‌المللی را از طریق گفت‌‌و گو به جای اقدام یکجانبه، تهدید و زور حل کنیم، بود.

سفر چین در تهران با بیان اینکه برجام رویکرد خوبی برای حرکت به سمت نظام عدم تکثیر سلاح اتمی بود، اظهار داشت: آمریکا تصمیم گرفت از این معاهده خارج شود اما تمام امضاکنندگان دیگر آمادگی خود را برای حمایت از این توافق نشان دادند. 

پانگ سن با اشاره به پایبندی ایران به برجام تصریح کرد: ایران برجام را کاملا رعایت کرده و به تعهدات خود پایبند بوده است. اخیرا اعضا و امضاکنندگان برجام جلسه‌ای داشتند. هم در جلسه عمومی و هم مذاکرات دو جانبه بین وزرای امور خارجه به روشنی گفتیم ما هم حمایت می‌کنیم و درک مشترکی هست و باید این معاهده احترام گذاشته شود و تعداد با حسن نیت توسط همه امضا کنندگان رعایت شود. 

وی با تاکید بر اینکه ممکن است اختلافاتی باشد اما این اختلاف از طریق مذاکره باید حل شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا، چین، روسیه و ایران نشان دادند آمادگی دارند که به تعهدات عمل کنند. ما آماده‌‌ایم از این توافق حمایت کنیم. 

این دیپلمات چینی با اشاره به روابط دیرینه ایران و چین ابراز داشت: این روابط به هزاران سال پیش و جاده معروف ابریشم برمی‌گردد. در تاریخ گذشته، فراز و نشیب‌‌هایی در روابط داشتیم ولی جاده ابریشم همواره آسیای شرقی و مرکز را به اروپا و آفریقا وصل می‌کند. 

پانگ سن ادامه داد: من باید بگویم این تنها جاده نیست بلکه مسیر تبادلات مذهبی، فرهنگی و تمدن بوده است. امروز دنیا به دهکده کوچک تبدیل شده و با پیشرفت تکنولوژی به هم نزدیک‌‌تر شده‌‌ایم. می‌خواهیم این جاده تاریخی را زنده کنیم و ایران نقش مهمی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه من افتخار داشتم که شریک اول تجاری ایران باشیم، بیان کرد: سال گذشته، سال ۲۰۱۶ وقتی رئیس‌‌جمهور ایران از چین بازدید کرد سران دو کشور تصمیم به مشارکت و همکاری روابط گرفتند و اخیرا هیاتی از ایران به چین سفر کرد و تا ببیند چطور می‌توانند با هم گسترش روابط داشته باشند.

سفیر چین در تهران اضافه کرد: مردم ایران ملتی شجاع و حکیم و با استقامت هستند و ایران تاریخ هزار ساله دارد. البته با سختی‌‌هایی هم روبه‌‌رو بوده اما می‌‌‌دانیم با رهبری ایران با پشتیبانی مردم می‌تواند بر همه مشکلات فائق آید و آینده بهتری برای خود رقم بزند و من بهترین آرزوها را برای ایران دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز