خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

تاخیر در تغییر تیم اقتصادی دولت باعث ضرر و زیان بیشتر است/ اخباری از اجرای سند ۲۰۳۰ در سطوح آموزشی به گوش می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۶۴۵

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هر روز تاخیر در تغییر تیم اقتصادی دولت باعث ضرر و زیان بیشتر است، گفت: مدیریت خسته و نشسته نمی‌تواند ما را در این شرایط ویژه از مشکلات بیرون ببرد.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: مردم برای حفظ ارزش‌های الهی و پاکی جامعه انقلابی خود برای صیانت از حجاب و عفاف وارد معرکه شدند و در فضای مجازی یک نبرد نرم پیروزمندانه علیه کسانی که بی عفتی و بی حیایی را در جامعه رواج می‌دهند راه انداختند؛ این رویکرد که به صورت آتش به اختیار برگزار شده قدرت نرم خود را به رخ دشمنان حجاب و عفاف کشید.

وی با اشاره به اینکه ما قانون محکمی در مورد حجاب و عفاف داریم گفت: بسیاری از دستگاه های رسمی به خصوص دستگاه های دولتی مسئولیت خود را برای تحکیم حجاب و عفاف در جامعه انجام نمی دهند. وزیر کشور چه خوب است به عنوان مسئول اجرایی قانون یک گزارش ارائه دهد تا مردم بدانند همت دولت در اجرای این قانون در چه حد است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این گله مندی از دولت و دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد که همت و عزم راسخی برای پاسداشت این قانون از خود نشان نمی دهند. ما برای تربیت نسل آینده به اجرای این قانون نیاز داریم. زنان بیدار جامعه ما با هوشیاری و صبر انقلابی با چالش‌های فراوانی در عرصه فرهنگ در باب تحکیم مبانی اسلام در خصوص عفاف و حجاب روبرو هستند. دولت باید به آنها یاری برساند.

حبیبی افزود: هنوز اخباری در مورد اجرایی کردن سند۲۰۳۰ در سطحی از سطوح آموزشی به گوش می‌رسد؛ دولت باید با رصد این اخبار جلوی این تحرکات را بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا آقای نوبخت از ۱۲ بسته اجرایی دولت برای مقابله با تحریم ها رونمایی کرده است، گفت: باید از دولت تشکر کرد که در شرایط ویژه ای که به سر می بریم مباحث مربوط به مقابله با تحریم ها را می‌خواهد عملیاتی کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اینکه سناریوهای مختلف برای تحریم ها پیش بینی و با آنها مقابله صورت گیرد بسیار خوب است اما این سطح از آمادگی باید در دولت و مردم پدید آید تا از این مرحله عبور کنیم.

حبیبی با اشاره به بسته‌های اجرایی دولت گفت: در بند۷ و ۸ بسته اجرایی دولت آمده است، دارایی‌های مازاد دولت واگذار شود و در مشارکت عمومی و خصوصی طرح های عمرانی دولت تسهیلاتی بوجود آید. این سیاست در بودجه دو سال گذشته دولت بوده است. نباید وقتی ما با مشکلی روبرو می شویم به یاد قوانین و مقررات بلا اجرا و معطل اجرا بیفتم.

وی با اشاره به قانون حمایت از تولید داخل گفت: اگر واقعاً به این قانون عمل می شد جلوی قاچاق در کشور گرفته می شد و از تولید داخل هم حمایت می شد. نباید بعد از چند سال از مصونیت دولت رئیس محترم مجلس بگوید نهادهای دولتی کالاهای مشابه داخلی را وارد نکنند. این حکایت از یک بی قانونی و بی‌انضباطی دارد. وقتی کالایی در داخل به ضرر تولید می شود اجازه واردات همان کالا را می دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت های مخرب اقتصادی گفت: بخشی از فعالیت های اقتصادی در جامعه ما به سوی سوداگری و دلالی رشد پیدا کرده است. دولت باید با اجرای قانون مالیات بر سوداگری جلوی هرز رفتن منابع را بگیرد و نقدینگی را چه در حوزه دولتی و چه در حوزه خصوصی به سمت حرکت های سالم اقتصادی و نیز تولید با کیفیت در داخل سوق دهد.

حبیبی ضعف تیم اقتصادی و تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت بویژه در نگاه به غرب را ضروری دانست و گفت: امروز یک اجماع در جامعه در بین مردم و نیز در دولت و مجلس پدید آمده است که تیم اقتصادی و آرایش اقتصادی دولت تغییر کند. هر روز تاخیر در این مورد باعث ضرر و زیان بیشتر است. مدیریت خسته و نشسته نمی تواند ما را در این شرایط ویژه از مشکلات بیرون ببرد واقعاً نیاز به مدیریت جهادی داریم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر ولایتی به مسکو گفت: روسیه پس از فروپاشی شوروی و به ویژه در دوره ریاست پوتین، روسیه جدید با رویکردهای جدید است. در این مقطع زمانی برقراری روابط راهبردی با چین و روسیه از ضروریات روابط خارجی ماست. البته تذکر این نکته هم ضروری است که بنابر مثل مشهور همه تخم مرغ ها را نباید در یک ظرف گذاشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: امروز که دشمنی و خصومت آمریکا و اروپا پس از بدعهدی در برجام برای ملت و دولت ما مسلم شده است باید یک ریل گذاری صحیح و منطقی در سیاست خارجی در نگاه حساب شده به شرق صورت بگیرد. سفر ولایتی و ارسال پیام رئیس جمهور و پیام شفاهی رهبری نشان دهنده این رویکرد است و باید از آن حمایت و استقبال کرد.

حبیبی گفت: روسیه مسیر مطمئنی برای فروش نفت، مراودات بانکی و تحرکات اقتصادی جدید ایران است. بازار۱۵۰ میلیون نفری روسیه به روی تجار ما باز است. ما فرصت های طلایی در این حوزه داریم.

وی افزود: روسیه در سوریه مجدانه در کنار مقاومت بود و هزینه های زیادی پرداخت. این هزینه نشان از عزم روس‌ها در مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا در منطقه است. روسیه مسیر نفوذ ما در پیمان شانگهای است که باید این مسیر را باز نگه داریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در سوریه و یمن اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای آنان روز به روز شکست جدیدی را تجریه می کنند. امروز معارضین در سوریه در محاصره کامل هستند. تلاش‌های آمریکا برای نجات آنها با بمباران‌های وحشیانه سودی ندارد. در یمن نیز ائتلاف سعودی در حال فروپاشی است. با خروج مالزی، امارات و سودان چیزی از این ائتلاف جز کارنامه جنایات قبلی آن باقی نمی ماند.

حبیبی در پایان گفت آمریکایی ها و سایر زیادخواه ها باید بدانند که اگر در امنیت ما بوسیله آنها اختلال حاصل شد آنها نیز از ناامنی مصون نخواهد بود. آنها باید بدانند و می توانند که در صورت ارتکاب حماقت بر خلاء نظامی با ایران، هر جائی که منافع آنها در آنجا تامین می شود میدان نبرد ما خواهد بود و بحمدالله از این توان برخورداریم. اگر قرار باشد امنیت اقتصادی ای برقرار باشد باید برای همه باشد نه فقط برای قلدرها و گردنه بندهای آمریکایی و شرکاء و مزدوران آمریکایی.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز