خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری تریبون پاکستان خبر داد؛

نشست بی‌سابقه رؤسای آژانس‌های اطلاعاتی ایران، روسیه، چین و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۳۸

نشست بی‌سابقه رؤسای آژانس‌های اطلاعاتی ایران، روسیه، چین و پاکستان در پی ماه‌ها اصرار روسیه بر حضور پشت پرده آمریکا در رشد نفوذ داعش به ویژه در استان‌های شمال افغانستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «تریبون» پاکستان،  اسلام آباد روز چهارشنبه میزبان یک نشست بی‌سابقه متشکل از سران آژانس‌های اطلاعاتی روسیه، چین و ایران برای مذاکره درباره همکاری‌های ضدتروریستی و تمرکز بر بازسازی داعش در افغانستان بود.

این رسانه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: « اسلام‌آباد جزئیات مذاکرات درباره اقدام مشترک سه کشور جهت توقف گروه‌های تروریستی خاورمیانه در افغانستان را تایید کرده است.»

بر اساس این گزارش، کنار هم قرار گرفتن رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی کشورهایی که تحت تاثیر مستقیم تروریسم داعش هستند، منبعث از آشفتگی‌های غیرمعمول اخیر است. با این حال به گفته منابع آگاه این نشست هیچ کشور دیگری را تهدید نمی‌کند. 

سخنگوی سرویس اطلاعات خارجی مسکو هم این نشست و جزئیات آن را تایید کرده و گفته پدیدار شدن داعش در افغانستان منجر به نگرانی در اسلام‌آباد شده است. 

«سرگئی ایوانف» در گفت‌وگو با تاس تاکید کرد: «این کنفرانس به درک مشترکی درباره اهمیت اقدامات هماهنگ جهت جلوگیری از نقل مکان داعش از سوریه و عراق به افغانستان صورت می‌گیرد. این امر برای کشورهای همسایه تهدیدآمیز است. 

وی خاطرنشان کرد: «سرگئی ناریشکین» رئیس آژانس اطلاعاتی روسیه به همراه همتایان ایرانی و چینی خود در این نشست شرکت کرده است. آنها بر نیاز به هماهنگی بیشتر قدرت‌های منطقه‌ای جهت پایان دادن به جنگ در افغانستان تاکید کردند. 

این رسانه پاکستانی تاکید کرد: «این مذاکرات در پی ماه‌ها اصرار روسیه بر حضور پشت پرده آمریکا در رشد نفوذ داعش به ویژه در استان‌های شمال افغانستان برگزار شد. واشنگتن این ادعا را رد کرده و سعی کرده روسیه را به ارتباط با شورش طالبان مقصر جلوه دهد.»

بر اساس این گزارش، ایران مرزهای مشترک طولانی با افغانستان دارد و از این جهت نگرانی‌های مشابهی نسبت به رشد داعش در افغانستان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز