خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی:

ادامه جنگ تجاری آمریکا و غرب تاثیر تحریم‌های ثانویه علیه را کم خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۴۱

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت که نگران اقدامات اروپا برای حفظ برجام نیست؛ اما نگران طولانی شدن جنگ تجاری ترامپ و کاهش قدرت تحریم‌های ثانویه آمریکاست.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم پست»، «یوسی کوپرواسر» مقام ارشد سابق در اطلاعات ارتش وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد: «هدف اصلی ایران از افزایش جای پایش در سوریه، پنهان کردن ابعاد برنامه هسته‌ای‌اش از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»

این مقام سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق هسته‌ای زمینه دسترسی کامل بازرسان آژانس به دانشمندان هسته‌ای ایران را فراهم نکرده و ایران می‌تواند دانشمندان و فعالیت‌های مختلف هسته‌ای خود را در سوریه پنهان کند.

«یوال استینیتز» وزیر انرژی این رژیم هم در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که معتقد است تحریم‌های آمریکا در ایجاد یک مصالحه بیشتر بر سر برنامه هسته‌ای و رفتارهای کلی ایران موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ چرا که در شش تا ۱۲ ماه آتی وضعیت اقتصادی ایران بد خواهد شد. 

وی مدعی شده کلید درک چگونگی پاسخ ایران به فشارهای اقتصادی آمریکا، دانش این واقعیت است که آمریکا به تنهایی هم می‌تواند با استفاده از تحریم‌های ثانویه، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار دهد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مشترک گفت: نگران اقدامات اروپا برای حفظ برجام نیستیم؛ اما نگران طولانی شدن جنگ تجاری ترامپ و کاهش قدرت تحریم‌های ثانویه آمریکا هستیم.

وی توضیح داده که اگر اروپا، چین و دیگر کمپانی‌های خارجی در دسترسی‌هایشان به اقتصاد آمریکا به دلیل جنگ تجاری وسیع‌تر با آمریکا منع شوند، دیگر تحریم‌های مرتبط با ایران را عامل خسارت‌های وارده جدید نمی‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز