خبرگزاری کار ایران

امیر رئیسیان در گفت‌وگو با ایلنا:

حرف‌های مولاوردی درباره دانشجویان بازداشتی نگران‌کننده است/ دسترسی به پرونده دانشجویان برای دولت کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۹۴

وکیل دانشجویان بازداشتی دی ماه گفت: دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است.

امیر رئیسیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره پرونده‌های قضایی دانشجویان گفت: من در حال حاضر رسما وکالت خانم حسینزاده را به عهده دارم و در برخی پرونده‌های دیگر در مرحله تجدیدنظر اعلام وکالت خواهم کرد. اساسا احکام دانشجویانی که الان صادر یا منتشر شده دو دسته اصلی است. 

وی ابراز کرد: یک دسته درباره پرونده‌های دی ماه مثل پرونده خانم حسین‌زاده است که البته در حکم او به مسائلی غیر از دی ماه هم اشاره شده است، به این معنی که تجمع درمورد طرح کارورزی که دانشجویان معتقد بودند این طرح بیگار ورزی است و هیئت دولت هم از این طرح عقب‌نشینی کرد و در حکم ایشان به این هم اشاره شده است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: دسته دیگری از احکام مربوط به پرونده‌هایی است که تحقیقات و شروع آنها به پیش از این ماجرا مربوط بوده که به فعالیت‌های صنفی و دانشجویی در محیط دانشگاه بر می‌گردد. آنها احکام دیگری است ولی در همین مقطع زمانی احکامشان صادر شده است و یک سال یا یک سال و نیم احکامی است که صادر شده است.

رئیسیان در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌های دولت و مجلس در این پرونده‌ها گفت:‌ وزارت علوم مدعی است که پیگیری کرده است و با دانشجویان یا نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم جلساتی را داشته‌اند اما اینکه با قوه قضائیه پیگیری کردند و مذاکرات و جلساتی داشته یا نداشته‌اند چیزی است که به خود موکلان یا به بنده مستندی ارائه نشده است.

وی گفت: مقامات قضایی می‌گویند وزارت علوم پیگیری نکرده و به آن‌ها اعلام نکرده و یا لیست دانشجویان را خواسته‌اند و وزارت علوم به آن‌ها نداده است. اما با توجه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی که همه انواع پرونده‌ها را با تفکیک سن و جنس و شغل و تحصیلات و دین و وضعیت تاهل و ... ثبت و ضبط می‌کند دسترسی به این اطلاعات آماری مستلزم یک گزارش گرفتن از این سامانه است که کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد.

وکیل دانشجویان بازداشتی با اشاره به اظهارات شهیندخت مولاوردی گفت: من دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است. فرض کنید این پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر هم هیچ نتیجه‌ای ندهد و این یعنی ما همه مراحل را به امید پیگیری از دست می‌دهیم و آنگاه با یک حکم قطعی روبرو خواهیم بود و آن موقع چکار می‌شود کرد؟

وی افزود: اینکه ما بگوییم امیدواریم که پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر جواب بدهد من هم به عنوان یک وکیل امیدوارم دفاعیاتی که در مرحله تحقیقات و دادسرا و مرحله بدوی شنیده نشده در مرحله تجدیدنظر شنیده شود.

رئیسیان خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند بگوید که ما پیگیری کردیم ولی در مرحله بدوی امیدی نداریم و پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر قرار است نتیجه بدهد و این یعنی ما همه احتمالات و شانس‌ها را برای نهایت پرونده بگذاریم. حال شاید نتیجه نداد آنگاه ما با یک حکم قطعی که هیچ کاری نمی‌توان کرد طرف هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز