خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

قوت مردم به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود/ بازار ثانویه مجددا رانت ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۵۶۵

یک عضو سازمان برنامه و بودجه درخصوص آغاز به کار بازار ثانویه ارز گفت: طرح این بحث دوباره به وجود آمدن رانت دامن می‌زند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به راهکارهای موجود برای شرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: معتقدم باید بر اساس کد ملی هر ایرانی یارانه‌های مشخصی برای آنان درنظر گرفت.

وی ادامه داد: به طور مثال برای حمل ونقل، روزنامه، کتاب، نان، سوخت، دارو و اقلام خوراکی باید برای هر فرد یارانه مشخصی در نظر گرفت مابقی هرچه ماند آزاد اعلام کنند.

نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به لیست‌های منتشر شده از وزارت‌خانه‌ها، عنوان کرد: این درست نیست که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که دولت اعلام کرده جنس وارد شود اما با قیمتی دیگر به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی ما امروز رونق گرفته است زیرا اجناس را به قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسانند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:  در گذشته ما واردات قاچاق را در کشور داشتیم اما با این دلاری که دولت تصویب کرد قاچاق کم شد که این امر یکی از محسنات این اعلام نرخ است.

وی تصریح کرد: امروز قوت و مایحتاج مردم به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود و افراد در میان سود ۴ هزار تومانی از هر ارز به جیب می‌زنند، برای این که جلوی این کار گرفته شود چاره‌ای نیست جز اینکه آزادسازی صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آن طرف هم به مردم برای کالاهای اساسی شان یارانه پرداخت می‌کنیم این تنها راه است و هیچ راهی غیر از این نداریم.

حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آغاز به کار بازار ثانویه که وزیر اقتصاد آن را اعلام کرد چقدر به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک می‌کند، گفت: این بحث‌ها مجددا مساله رانت را مطرح می‌کند، چاره همان است که گفتم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز