خبرگزاری کار ایران

با کمک جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)

بهره‌برداری آزمایشی از طرح آبرسانی غدیر۲ آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۰۷

طرح آبرسانی غدیر۲ که به همت جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شد ، در منطقه ام‌الدبس به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، طرح آبرسانی غدیر۲،  با حضوردکتر اردکانیان وزیر نیرو وجمعی ازفرماندهان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مدیران و مسئولین استان خوزستان در منطقه ام‌الدبس به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این مرحله از طرح غدیر، آبرسانی به چهار شهر دارخوین، شادگان، خرمشهر و آبادان به صورت نهایی انجام شد.

سازمند مدیر پروژه طرح آبرسانی غدیر در گفت و گویی با ارائه روند اقدامات  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای این پروژه عظیم گفت:  قرارگاه طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به تأمین بیش از ۱۸۰ هزار تن ورق فولادی و ساخت و پوشش بیش از ۱۴۰ کیلومتر لوله‌های فولادی با قطرهای مختلف ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ میلیمتر با به‌کارگیری تمامی کارخانجات لوله‌سازی و پوشش کشور اقدام نموده است .

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۲ کیلومتر از این خط لوله در خط انتقال آب ۲۰۰۰ میلیمتر محدوده ارتفاعات ام‌الدبس تا آبادان و خرمشهر به همراه نصب شیرآلات و اتصالات مورد نیاز (نصب بیش از ۲۳۰ عدد شیر هوا و شیر قطع و وصل به قطر ۲۰۰۰ میلیمتر) انجام شده است.

سازمند تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت جوی منطقه و گرمای طاقت‌فرسای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد که دمای هوا در حین جوشکاری داخل لوله‌ها حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، کار به صورت شبانه‌روزی انجام شد و این پروژه با این حجم و زمان در نوع خود بی‌نظیر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز