خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت‌وگو با ایلنا:

در ماجرای واگذاری ارزهای دولتی، عده‌ای عملا دستگاه‌های نظارتی را سر کار گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۹۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سکیل معیوب واگذاری ارز دولتی گفت: نظارت در این حوزه آن طور که باید نیست، این گروه سازمان تعزیرات، بارزسی را به نوعی سرکار گذاشته‌اند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که نباید در شرایط فعلی کشور، فرصتی را فراهم کرد تا افرادی دست به سوءاستفاده بزنند و قیمت‌ها را افزایش دهند، گفت: معتقدم منظور آقای جهانگیری آن دسته از افرادی بودند که با دلار دولتی وارداتی را انجام می‌دهند و آن را در بازار با نرخ  آزاد  به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: این انتقاد وارد است که ارز دولتی را با چه ضوابطی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند؟ مشخص نیست چه افرادی این نوع ارز را دریافت می‌کنند؟‌

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری ارز با نرخ دولتی شفاف نیست، گفت: برخی از این شرکت‌ها با تغییر در لوایح و اساس‌نامه خود و همچنین افزایش سرمایه سریع در نوبت دریافت ارز قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها با ارزی که می‌گیرند تا حدودی کالایی را که باید وارد می‌کنند و سپس با مابقی آن دسته اقلامی که می‌خواهند را وارد می‌کنند و اصلا ورداتی را انجام نمی‌دهند.

وی تاکید کرد:‌ نظارت در این حوزه آن طور که باید نیست، این گروه سازمان تعزیرات، بارزسی را به نوعی سرکار گذاشته‌اند.

بادامچی با بیان این که خود دولت این دست اندازها به وجود آورده است، گفت: در این فضا هم عده‌ای فرصت‌طلب چون نظارت کم است از فرصت سوءاستفاده می‌کنند،‌ به هرحال فاصله دو برابری قیمت بین ارز دولتی و آزاد برای دلالان وسوسه‌انگیز است.

وی تاکید کرد: باید رویه واگذاری ارز دولتی تغییر کند زیرا تصمیم‌گیری اساسی برای این نوع ارز ایراد دارد .

این نماینده مجلس دهم در مورد سیاسیت واگذاری نفت در برابر کالاهای اساسی گفت: این دستور العملی برای صادرکنندگان نفت است،‌ طبق این دستور العمل قرار شد کسانی که این کار را انجام می‌دهند در بورس کالا نفت را با ریال خریداری کنند و سپس صادر کنند. در واقع چنین دستورالعملی می‌گوید صادرات با ارز صورت نگیرد بلکه با ریال انجام شود و برگشت سرمایه با ارز باشد.

بادامچی تاکید کرد: این دستور عمل اتفاق مثبتی است و باعث ارزآوری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز