خبرگزاری کار ایران

ادعای آژانس‌های اطلاعاتی کنیا؛

تلاش دیپلمات‌های ایرانی برای آزادی دو ایرانی از زندان کنیا

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۶۶۵

یک مقام آگاه به گزارش اینترپل گفته یک ایرانی که پست دیپلمات در نایروبی دارد، سعی داشته از همه ابزارهای ممکن برای دسترسی به دولت کنیا و مقامات قضایی برای حفظ جان و آزادی دو ایرانی استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از «دیلی نیشن»، پرونده دو ایرانی که پیش‌تر دوبار در کنیا با ادعای واهی تروریست بودن، بازداشت و مجرم شناخته شده بودند، قبل از آزادی به واسطه رای دادگاه تجدید نظر، با پیچیدگی‌های جدیدی به واسطه انتشار گزارش اینترپل روبه رو شده است. 

اینترپل اعلام کرده، مقامات ایرانی سعی داشتند با کارکنان کلیدی دولت و سیستم حقوقی مصالحه کرده و زمینه آزادی «احمد ابولفتحی محمد» و «سید منصور موسوی» را که از سال ۲۰۱۲ در بازداشت بودند فراهم کنند. این دو ایرانی در ژوئن ۲۰۱۲ وارد نایروبی شده بودند. 

«اریک اوپاگل» افسر پلیس مربوطه مدعی شده که آنها بعد از نایروبی به مومباسا سفر کرده و مواد منفجره «آر دی ایکس» دریافت کرده‌اند. 

مقامات کنیا مدعی‌اند که این دو نفر از اعضای سپاه هستند.

در گزارش اینترپل این ادعا مطرح شده که افسران ایران به طور مخفیانه برای بسط نفوذ ایران در جهان تلاش می‌کنند.

اینترپل با تروریست خواندن سپاه گفته آنها به خوبی آموزش دیده‌اند و مخفیانه عمل می‌کنند. 

یک مامور امنیتی گفته آنها جوان و چابک نیستند. حتی شبیه به کسانی که کمربند انتحاری می‌بندند نیز نیستند.  آنها بیشتر شبیه به تجار هستند. 

بنا بر ادعای واهی آژانس‌های اطلاعات امنیتی کنیا، اگر «محمد» و «موسوی» در توطئه تروریستی‌شان موفق می‌شدند، خون کنیایی‌ها ریخته می‌شد. 

یک مقام آگاه به گزارش اینترپل گفته: یک ایرانی که پست دیپلمات در نایروبی دارد، سعی داشته از همه ابزارهای ممکن برای دسترسی به دولت کنیا و مقامات قضایی برای حفظ جان و آزادی این دو تن استفاده کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز