خبرگزاری کار ایران

نوبخت حقیقی در نطق میان دستور:

اهداف ما جز در سایه وحدت همه گروه‌ها میسر نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۴۹۵

نماینده مردم تهران گفت: تحقق پذیری اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر نخواهد شد مگر در سایه وحدت همه گروه های اجتماعی، باز هم باید از لسان امام راحل گفت که همه موفقیت های ما در گروی وحدت و همه آسیب پذیری ما از تفرقه ها و رفتارهای جناحی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی نوبخت حقیقی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور با تکیه بر سه واژه کلیدی امید، وحدت و تولید ملی گفت: با نگاهی گذرا به مجموعه وقایع چند ماه گذشته در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی حقیقتی واحد خود را به منصه ظهور می‌رساند که بدخواهان ملت ایران اعم از داخلی و خارجی در تلاش برای تلقین نوعی ناامیدی از حال و آینده کشور خصوصا در میان جوانان و نیروهای تحصیلکرده و کارآمد نظام هستند و مهاجرت نخبگان را تشویق می نمایند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بستر سیاسی برخی کشورها سعی در به چالش کشیدن سیاسی نظام جمهوری اسلامی نموده تا به خیال خود موجب انزوای سیاسی میهن گردند، خوشبختانه شواهد کاملا روشن گواه آن است که این نظام سلطه است که هر روز بیش از پیش به انزوا کشیده شده حتی در شرف از دست داددن حمایت هم پیمانان خود نیز می باشد.

وی تصریح کرد: در بستر اقتصادی با تهدید به تشدید تحریم ها سعی در بر هم زدن نظام اقتصادی کشور نموده تا با افزایش فشار بر مردم به هدایت پاره ای از نارضایتی ها موجود و تجمیع آن شرایط غیر قابل کنترلی را در زمینه های اقتصادی ایجاد نماید.

نوبخت یادآورشد: همه این خیالات باطل صرفا علیه شناخت از خصوصیات ملت ایران نشات می‌گیرد، بحمدالله دولت با شناخت دقیق این ترفندها برنامه لازم برای مواجه با آنها را فراهم نموده و اکنون تنها دلخوشی دشمن به جوسازی و تبلیغات دروغین رسانه ای است.

وی افزود: آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حتی زمینه ساز موفقیت در حوزه سیاسی و اقتصادی نیز می گردد توجه به جنبه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی است که فلسفه بعثت نبی اکرم (ص) در همین راستا بوده است، توجه به این حوزه در حقیقت صیانت از روح و روان ملی است که در صورت تقویت هر چه بیشتر خطر تحقق خواسته های بیگانگان را تقلیل خواهد داد.

نوبخت اظهار کرد: با توجه به توان گسترده تبلیغاتی دشمن از یک سو و وجود پاره ای نقایص در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و عدم وجود مدیریتی منسجم و یکپارچه در این حوزه از سوی دیگر متاسفانه شاهد رشد برخی آسیب های اجتماعی در سال های اخیر هستیم.

وی بیان کرد: باید بپذیریم که گرچه بخش عمده ای از جامعه ما همانطور که رهبر فرزانه فرمودند در حال بالندگی و تقویت ارزش های معنوی خویش است، لکن همین مقدار از اعتیاد، طلاق، قاچاق، رشوه و نظایر آن در شان ملت شریف ایران نبوده و باید با برنامه‌ریزی صحیح از گسترش آن جلوگیری به عمل آید.

نوبخت افزود: انتظار این است که دولت به همراه سایر ارکان نظام با برنامه‌ریزی‌های دقیق فقر را که ام‌الفساد است در جامعه ریشه کن کرده و قوه قضائیه با همان قاطعیتی که با محکومان سیاسی و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می کند با قاچاقچیان کالا، رانت خواران و مفسدان اقتصادی برخوردی قاطع و بی امان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق پذیری اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر نخواهد شد مگر در سایه وحدت همه گروه های اجتماعی، باز هم باید از لسان امام راحل گفت که همه موفقیت‌های ما در گروی وحدت و همه آسیب پذیری ما از تفرقه ها و رفتارهای جناحی است.

نوبخت عنوان کرد: هیچ فرد علاقمند به اسلام و ایران در شرایطی که تحت شدیدترین تهدیدات دشمن قرار گرفته است سراغ سهم خواهی و رفتارهای یک جانبه نمی‌رود، این تصور که او را از اسب فرو کشم و خود بر جای آن نشینم در این شرایط جز خیانت به انقلاب، اسلام و ایران نیست.

وی افزود: اندر پس پرده گفت و گوی من و تو چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من، علاوه بر آنچه گفته شد در این شرایط آنچه ما را به موفقیت نهایی نزدیک می کند توجه به تولید ملی است، بدیهی است اتکا به ظرفیت های بیکران ملی و تلقین مردم به استفاده از تولید داخلی راه برن رفت از مشکلات موجود اقتصادی است، لکن آنچه اهمیت افزونتری دارد توجه و تقویت تولیدات معنوی، اخلاقی و فرهنگی ملی علاوه بر تولید محصولات صنعتی است که زمینه ساز هر نوع اقتدار ملی است.

نوبخت ادامه داد: ما اکنون به شدت نیازمند امید، وحدت و احیای روح ملی خود هستیم تا با اتکای به آن به جهانیان ثابت کنیم که ملت بزرگ ایران همچنان که در طول تاریخ همواره سربلند، مقتدر و مستقل بوده باز هم خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به هیات رئیسه و نمایندگان مجلس گفت: در این روزهای حساس پیشنهاد واضح اینجانب فعالتر شدن مجلس شورای اسلامی به ویژه در بعد نظارتی و پرهیز از روزمرگی است که به آن مبتلا بوده‌ایم تا جاییکه مردم خشمگین و دانشجویان ما را متصف به صفاتی کردند که مستحق شنیدن آن نبودیم و نیستیم، چرا که تعدادی از نمایندگان این دوره از مجلس در یک سال اخیر با تشکیل جلسات هم اندیشی سعی در شناخت عوامل این نقیصه یعنی روزمرگی و بررسی راه های برون رفت از آن بودند.

وی افزود: نظر به ظرفیت بسیار بالای مجلس ازدیدگاه قانون اساسی و نظر به اهمیت انتخاب مستقیم نمایندگان توسط مردم که صاحبان واقعی این کشور هستند، شایسته است با تشکیل گروه های دوستی پارلمانی و تعیین مشاورانی از اساتید دانشگاه و انجمن‌های غیر دولتی به ویژه در رشته جامعه شناسی و تماس با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای غیر متعهد و سازمان های مستقل حقانیت صلح دوستی مردم ایران را برایشان تبیین نماییم و با فعالسازی دیپلماسی پارلمانی علاوه بر تلاش های دولت اجازه ندهیم که معاندان با اقدامات یک جانبه خود جمهوری اسلامی ایران به انزوا کشیده و مردم بزرگوار آن را تحریم و معیشت را به آنها به ویژه کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و معلمان، محرومان و مستضعفان که حامیان اصلی انقلاب هستند سخت نمایند و بیمارانمان کمبود دارو و تجهیزات پزشکی را احساس کرده و کشور جولانگاه محتکران و گرانفروشان و کاسبان تحریم شود .

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همزمان با تشکیل تیم‌های نظارتی و قرار گرفتن در کنار ملت اعم از تولیدکنندگان و بازاریان و مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای اختصاص دهنده ارز و واردات و صادرات و نحوه قیمت گذاری بر کالاها و مواد مصرفی نظارت نموده و مردم بزرگوار و صبور ایران و این موکلین ما از آسیب های احتمالی مصون نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز