خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

سیستم اداری نظام جمهوری اسلامی نیازمند حمایت از مدیران است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۱۶۷

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کشور اقتضا می کند بودجه کشور را در حوزه های مصرف آب، برق و سایر حوزه ها کاهش داده و از روش های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم دو انتصاب جدید در مجلس که صبح امروز(شنبه، ۹ تیرماه) برگزار شد، به سوابق کاری مهندس علی افراشته اشاره کرد و گفت: روابط من با ایشان همچون سایر مدیران روابطی برادرانه است و از آنجایی که در جمهوری اسلامی سیستم اداری به گونه ای است که مدیران باید جرأت کار کردن داشته باشند ما در مجلس از تمامی مدیران خود حمایت می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز شرایط کشور به گونه ای است که لزوم تلاش مدیران اجرایی بیشتر مورد توجه است و باید از مدیران حمایت کرد، اظهار داشت: ما همواره آقای افراشته را به نیکی شناخته و از حسن فکر وی استفاده کرده ایم.

وی افزود: مهندس افراشته از روحیه ای باز و صمیمی برخوردار بود و همواره در امورات تلاش بر سرعت و تحقق آنها داشته که این روحیات برای مدیران مفید است.

لاریجانی تأکید کرد: خدمات آقای افراشته همیشه مورد توجه بوده است و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز همین مسائل را دنبال کند.

لاریجانی همچنین به ویژگی های مهندس نوری قزلجه اشاره و عنوان کرد: آقای نوری مدتی به عنوان نماینده مردم همکار ما در مجلس بود که او را به عنوان فردی خلیق و خوش خلق می شناسیم که در زمان حضور در حوزه ریاست مجلس نیز این ویژگی را داشت؛ آقای نوری قزلجه می داند که توفیقات مجلس مستظهر به خدمات کارکنان مجلس بوده و وقتی آنها با دلگرمی کار کنند خروجی کار نیز مفید و موثر خواهد بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های مجلس استفاده کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد همچنین در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه ای داریم لذا صرفه جویی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در فصول برنامه و بودجه و در بسیاری از مواقع، همکاران گاهی تا پاسی از شب در مجلس حضور داشته و کار می کردند که این روحیه باید فراگیر باشد و مجلس پیشگام تمام دستگاه ها شده تا این سبک به عنوان وظیفه ملی دنبال شود.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور اقتضا می کند بودجه کشور را در حوزه های مصرف آب، برق و سایر حوزه ها کاهش داده و از روش های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند چرا که در حوزه دیوانی کشور، دچار عقب افتادگی شده ایم و شبکه ها به هم متصل نیستند که باعث بروز خلل در امور می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه باید به چابک سازی مجلس کمک شود، گفت: همچنین باید به امور رفاهی کارکنان نظیر مسائل مسکن و اتمام پروژه های نیمه تمام آن توجه شده و پیگیری شود تا نتیجه دهد ضمن اینکه باید دغدغه معیشتی کارکنان نیز در حد مقدورات برطرف شود.

وی افزود: تمامی فعالیت های حاضر در مجلس برای خدمت بهتر نمایندگان است تا بتوانند امورات مربوط به نمایندگی خود را انجام دهند از این رو باید ید واحده باشید تا آسایش نمایندگان فراهم شده و کار خوب انجام شود و نمایندگان بتوانند به انجام وظایف قانونگذاری و نظارت بهتر عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید فضای مودت آمیز در مجلس حاکم شود، خاطرنشان کرد: آرزوی توفیق برای هر دو عزیز در سمت های جدید داریم.

علی افراشته مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بعد از دریافت حکم انتصاب خود، به ارائه گزارش عملکرد فعالیت خود در سمت معاونت اجرایی مجلس پرداخت و گفت: از سال ۷۲ توفیق خدمت در عرصه فرهنگ و هنر در استان بوشهر با حکم آقای دکتر لاریجانی را داشتم و بعد از آن با دعوت و حمایت های دکتر لاریجانی وارد رسانه ملی شدم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بعد از آن به عنوان استاندار بوشهر فعالیت خود را آغاز کردم که با معرفی و پشتیبانی دکتر لاریجانی بود؛ سپس از سال ۸۷ توفیق حضور در مجلس و ۱۰ سال خدمت در این نهاد را داشتم که حاصل لطف رئیس مجلس بود و توانستم در کنار دانشمندی فرزانه توفیق خدمت داشته باشم.

افراشته در ادامه بیان اینکه منفعت طلبان سیاسی کشور بارها با تهمت های خود ما را نوازش کردند، یادآور شد: هنگام تغییر محل درب شمالی مجلس که برای حفاظت از قوه مقننه بود بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و حتی تحقیق و تفحص از ما را آغاز کردند در حالی که اگر این اقدام صورت نگرفته بود، داعشی ها با ورود به صحن علنی، فاجعه ای ساخته و نظام باید امروز بار این فاجعه را تحمل می کرد لذا این تصمیم نجات بخش نیز نتیجه فکر پویای دکتر لاریجانی بود.

مشاور رئیس مجلس در ادامه رابطه خود با دکتر لاریجانی را رابطه معاون و رئیس ندانست و اظهار داشت: رابطه ما رابطه مرید و مراد است؛ لاریجانی نشاط و امید را با تدابیر حکیمانه خود در مجلس ایجاد و تعالی سازمانی مجلس را زبانزد خاص و عام کرد.

وی در ادامه در توصیه ای به کارکنان مجلس یادآور شد: امروز مسأله اصلی تشکیلات اداری مجلس همراهی همه جانبه با مهندس نوری است و در ۸ ماهی که در کنار وی کار کردم ایشان را دارای شایستگی های بسیاری یافتم که قطعا با کمک وی این مجموعه جهادی می تواند الگوی سایر سازمان ها باشد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تشکر از هیأت رئیسه، نمایندگان ادوار و کنونی مجلس و ناظران هیأت رئیسه خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولان سازمان‌های همکار مجلس از جمله کتابخانه، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات و نیز یگان حفاظت و مرکز حراست و از آقای جعفری رئیس حوزه ریاست مجلس و سایر مدیران و همکاران خدوم سپاسگزاری می کنم.

در ادامه جلسه غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز بعد از دریافت حکم انتصاب خود، ضمن تشکر از اعتماد لاریجانی گفت: در این مسیر به کمک همه بزرگواران اعم از هیأت رئیسه، هیأت نظار و دستگاه های وابسته به مجلس نیاز داریم همچنین لازم است از آقای جعفری که ۲ سال  در خدمت ایشان بودم تشکر کنم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از مهندس افراشته بیان داشت: ایشان به عنوان برادر بزرگ تر با بردباری و حوصله نسبت به انتقال تجارب کمک کرد لذا تغییرات جدیدی به برادری ما خواهد افزود.

وی در ادامه همه عوامل و بخش های اداری مجلس را برای خدمت به نمایندگان و تسهیل امور برای ایفای وظایف نمایندگی دانست و افزود: در ادامه کار آقای افراشته مواردی را بیش از پیش پیگیری خواهیم کرد.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از اقدامات که قرار است در زمان معاونت اجرایی خود در مجلس صورت دهد اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه IT و توجه به بهره وری نیروی انسانی، افزایش ارتباط مردم با مجلس و نمایندگان، شفاف سازی بودجه مالی و رفاهی و انضباط مالی بیشتر، جمع بندی عمرانی و طرح توسعه و بهره برداری سریع طرح توسعه، تعیین تکلیف طرح جامع بهارستان، بسیج همه امکانات جهت کمک به ایفای وظایف نمایندگان از جمله اموری است که در اولویت کار خود قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز