خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی آمریکا:

تحریم ایران قیمت نفت را افزایش می‌دهد/ اعضای اوپک خلاء توزیع را پر کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۳۳

وزیر انرژی آمریکا گفت: بازار با تحریم ایران دچار شوک خواهد شد و قیمت ها در کوتاه مدت بالا خواهد رفت. ما این را فرصتی برای اعضای اوپک می‌دانیم که این شکاف را پر کنند.

به  گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری «هیل»، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا بازگشت تحریم‌های ایران را موجب ایجاد شوک بر بازارهای نفتی خواند و به همین دلیل از سایر کشورها خواست تولید نفت‌شان را افزایش دهند. 

پری گفت: بازار دچار شوک خواهد شد. ما این را فرصتی برای اعضای اوپک می‌دانیم که این شکاف را پر کنند. 

وی برای کوتاه مدت افزایش قیمت نفت را پیش‌بینی کرد و گفت: تحریم‌های ایران و دیگر فاکتورها عامل این افزایش قیمت خواهد بود؛ اما فکر می‌کنم با توجه به اینکه قرار است عرضه با تقاضا همخوانی داشته باشد، بازار هرچه جلو برویم، آرام و آرام تر خواهد شد.

«پری» همچنین گفت: من از این بابت که تولیدکنندگان نفت خام جهان تقاضا را پوشش خواهند داد، اطمینان دارم.  اعضای اوپک خلاء توزیع را پر کنند.

وی همچنین نیاز به توزیع ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت افزایش قیمت‌ها غیرمحتمل خواند و گفت: از نظر من این ذخایر برای مواقع اضطراری و فجایع طبیعی در نظر گرفته شده است. در نتیجه اینجا مورد نیاز نیست و فکر می‌کنم رییس‌جمهور هم همین نظر را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز