خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه تشدید حملات جنگنده‌های سعودی - اماراتی به مردم یمن را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۹۷۰

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات روزهای اخیر هواپیماهای عربستان سعودی- اماراتی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن از جمله مناطق مسکونی در صعده و اتوبوس آوارگان در الحدیده که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان بی گناه و بی پناه یمنی از جمله زنان و کودکان شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی افزود: تشدید بمباران های مناطق مسکونی نشان از استیصال و ناکامی آنان در تحقق اهداف خود از تجاوز به یمن دارد.

ایشان با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای غربی از عربستان سعودی و  تقویت زرادخانه های آن کشور و عدم اقدامی اساسی و جدی  در جلوگیری از جنایات جنگی سعودی- اماراتی ها، از  تمامی سازمانها و مراجع بین المللی خواست اجازه ندهند این دو کشور به این گونه جنایات و کشتار مردم یمن ادامه دهند.

قاسمی حملات  به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و  ممانعت از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد و از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز