خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایلنا:

رهبری تاکید داشتند ایران نقش ویژه‌ای در کنوانسیون‌ها ایفا کند/ نظرات مردم در لوایحی مثل FATF اخذ شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۶۵

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستور رهبری مبنی بر توقف لوایح و یا همکاری‌های موجود نبود، بلکه ایشان تاکید داشتند ابعاد مختلف لوایح و موضوعات را درنظر بگیرید و براین اساس که آنها به چه سمت و سویی می‌روند در مورد رای دهی و یا تصویب آنها تصمیم‌گیری کنید.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص مسکوت ماندن لایحه FATF و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود، تصریح کرد: من فکر می‌کنم دستور رهبری مبنی بر توقف لوایح و یا همکاری‌های موجود نبود، بلکه ایشان تاکید داشتند ابعاد مختلف لوایح و موضوعات را درنظر بگیرید و براین اساس که آنها به چه سمت و سویی می‌روند در مورد رای‌دهی و یا تصویب آنها تصمیم‌گیری کنید.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه تاکید رهبری براین بود که اتفاقا ایران نقشی ویژه در کنوانسیون‌ها ایفا کند، افزود: دوستانی که مدام از احتمال تصویب لایحه FATF نگران هستند و نقد می‌کنند باید به صحنه بیایند و صراحتا به مردم اعلام کنند در صورت عدم تصویب این لایحه و لوایحی از این دست چه مشکلاتی برای مردم رخ می‌دهد.

نماینده مردم دماوند در مجلس با تاکید براینکه لازم است دولت سکوت خود را در مورد این لایحه بشکند و صادقانه با مردم در مورد آن سخن بگوید، اظهار کرد: در شرایط فعلی دولت موظف است سکوت خود را بشکند و به مردم توضیح دهد اگر با تصویب این لایحه مخالفت شود چه مشکلاتی برای مردم پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: فرض را بر این می‌گیریم دولت بتواند بدون هیچ مشکلی این لایحه را از دستور خارج کند و مردم هم از تبعات آن صدمه‌ای نبینند، بازهم در آن صورت  لازم است دولت با مردم سخن بگوید و نگرانی آنها را رفع کند.

میرزایی‌نیکو با بیان اینکه جوسازی‌های موجود علیه لایحه FATF از خیلی زمان‌های قبل موجود بوده است، خاطرنشان کرد: طومارنویسی‌ها، حساس کردن مدرسین حوزه علمیه قم و از این دسته اقدامات همگی جزیی از همین جوسازی‌ها است. ضمن اینکه به هرحال یک طیف خاصی از مجلس و افراد تریبون‌هایی در اختیار دارند که رسانه ملی هم جزیی از آن است و از همه این عوامل برای جوسازی‌های مسموم استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: این مسائل جزیی از حقوق مردم است، باید حقوق مردم را برای آنها روشن کنیم و از آنها نظر بخواهیم، باید مکانیزمی وجود داشته باشد که نظر مردم در رای دهی به این لوایح نمونه‌برداری شود تا براساس آن تصمیم بگیریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز