خبرگزاری کار ایران

خرازی مطرح کرد:

لزوم توجه به خواست مردم منطقه و تعیین سرنوشت آنها توسط خودشان

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۷۷

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با رئیس و پژوهشگران موسسه مطالعات سلطنتی الکانو اسپانیا بر لزوم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات خود در چارچوب برجام و ارائه ضمانت های عینی برای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، چارلز پاول در دیدار با سید کمال خرازی با اشاره به تحولات سیاسی جاری در اسپانیا و تغییر دولت در این کشور گفت: دولت جدید در عرصه سیاست خارجی رویکرد تعامل و نزدیکی بیشتر با اتحادیه اروپا را دنبال خواهد کرد و این رویکرد مورد استقبال شرکای اروپایی اسپانیا به ویژه آلمان و فرانسه به عنوان دو کشور مهم اتحادیه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به به روند مذاکرات صورت گرفته میان روسای جمهور آمریکا و کره شمالی اظهار داشت: کره ای ها در این میان در پی دستیابی به توافق صلح و گرفتن ضمانت های امنیتی لازم هستند اما نتایج حاصل از مذاکرات سران دو کشور تا کنون تنها محدود به امضاء یک توافق کلی بوده است. 

رئیس موسسه مطالعات سلطنتی الکانو با اشاره به تحولات جاری در منطقه خاورمیانه، رویکرد برخی کشورهای عربی و حامیان آنها در جهت بی ثبات کردن منطقه را مایه نگرانی دانست و تصریح کرد که پیامدهای افزایش تنش در خاورمیانه در راستای منافع کشورهای اروپایی نیست. 

سیدکمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی نیز در این دیدار ضمن تشریح تحولات منطقه خاورمیانه و اشاره به رویکردهای نادرست برخی کشورهای عرب منطقه و دخالت های ایالات متحده آمریکا که منجر به افزایش بی ثباتی، هرج و مرج و کشتار در این منطقه شده است، بر لزوم توجه به خواست مردم منطقه و تعیین سرنوشت آنها توسط خودشان تاکید کرد. 

وی همچنین بر لزوم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات خود در چارچوب برجام و ارائه ضمانت های عینی برای تامین منافع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز