خبرگزاری کار ایران

بیانیه جبهه مردمی:

طرح مذاکره با ترامپ همزمان با فشار معیشتی، نمایشی از فریب است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۴۰

جبهه مردمی طی بیانیه‌ای تاکید کرد: گرانی های اخیر تنها یک دسیسه و توطئه سازماندهی شده برای کسب نارضایتی عمومی و رسیدن به مقصد «مذاکره با آمریکا» باشد.

به گزارش ایلنا متن بیانیه جبهه مردمی به شرح زیر است:

با وجود اتفاق نظر میان جریانات مختلف سیاسی و نیز نیروهایی که در متن جامعه مدنی، هویت خود را در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف می کنند، درباره بدعهدی آمریکا در قبال توافق هسته ای موسوم به برجام و نیز ضرورت حفظ اتحاد داخلی برای مقابله با این عهدشکنی، اخیرا صدایی در میان برخی چهره ها شنیده می شود که به جای وحدت و همبستگی، سعی دارد بار دیگر گفتمان وابستگی را ترویج کرده و با وجود تجربه برجام، حرف از تکرار مذاکره با آمریکا به میان آورد.

هنوز چند هفته بیشتر از نطق ضد ایرانی دونالد ترامپ و خروج او از توافق ایران و ۱+۵ نگذشته که چنین پیشنهاد عجیبی مطرح می شود و پیشنهاددهندگان به این پرسش پاسخ نمیدهند که چنین رئیس جمهوری که به معاهدات بین المللی و حتی به امضای مستاجر قبلی کاخ سفید پایبند نیست، چگونه ممکن است دیگر بار بتواند طرف مذاکره با دیپلماتهای کشورمان قرار گرفته و ظرفیت گفتگوی دیپلماتیک با چنین فردی فعال شود؟

دونالد ترامپ نه فقط در ارتباط با برجام، بلکه در قبال بسیاری از پیمان های جهانی موضعی استکباری اخذ کرده و با نمایش چهره واقعی ایالات متحده، حتی متحدان آمریکا را نیز نسبت به این کشور بدبین کرده است. در چنین شرایطی جای سوال دارد که چطور برخی نیروهای سیاسی داخلی حرف از مذاکره با ترامپ به میان آورده و هم صدا با اپوزیسیون خارج نشین، مُبلغ نزدیکی به واشنگتن می شوند؟

️جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر این باور است که نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا، ناامید از وفای اروپا به عهد خود و با عِلم به از بین رفتن کامل توافق هسته ای، می خواهند همچنان سرفصل مذاکره با آمریکا که از نظر آنها قابلیت مصرف سیاسی داخلی دارد را زنده نگه داشته و با استفاده از آن، هم شکست مذاکرات برجامی با اروپا را پنهان سازند و هم به افکارعمومی درباره حل مشکلات اداره کشور آدرس اشتباه دهند. هیچ بعید نیست که برای رسیدن به این هدف و اقناع و اجبار افکار عمومی برای حرکت ناخودآگاه در این مسیر دلخواه، گرانی های اخیر نیز تنها یک دسیسه و توطئه سازماندهی شده برای کسب نارضایتی عمومی و رسیدن به مقصد " مذاکره با آمریکا " باشد.

طرح موضوع مذاکره با دونالد ترامپ آن هم همزمان با افزایش بی رویه نرخ ارز، گرانی خودرو و دلار و فشار معیشتی بر طبقات مختلف اقتصادی جامعه، نمایشی از فریب است که می خواهد راه حل مسائل موجود کشور را نه در داخل، که در بیرون از مرزهای کشور نشان دهد.

طنز ماجرا آنجاست که نویسندگان این نامه که پایه های استدلالی خود برای طرح موضوع مذاکره با آمریکا را سست یافته اند، دست به دامان مدل مذاکره کره شمالی شده و می خواهند با یک قیاس اشتباه، نتیجه ای اشتباه بگیرند. نویسندگانی که عمری نسبت به تبدیل ایران به کره شمالی هشدار داده و مدعی بودند منتقد سیاست هایی هستند که از جمهوری اسلامی ایران یک کره شمالی دیگر خواهد ساخت؛ حالا همین افراد می خواهند با شبیه سازی میان رفتار تهران و کره شمالی، نوعی دنباله روی دیپلماتیک را ترویج کنند! حال آنکه نه فقط شرایط ایران و کره شمالی و نیز نوع پیشرفت برنامه هسته ای این دو کشور یکسان نیست، بلکه اساسا پیونگ یانگ از قِبل این مذاکره چیزی به دست نیاورده است که برای ایران ترغیب کننده به مذاکره با دونالد ترامپ باشد.

️جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد سیاسی فعال در کشور نگران است که مبادا سکوت دولتمردان نسبت به پیشنهاد مذاکره مجدد با آمریکا، آغاز دور دیگری از تلاشها برای پیشبرد برجام ۲ و ۳ درباره مسائل هسته ای و غیرهسته ای باشد که رهبر معظم انقلاب پیش از این به وضوح آن را نفی کرده اند.

از دیپلمات های انقلابی کشورمان انتظار می رود که با قاطعیت، هرگونه پیشنهاد مذاکره با آمریکا آن هم تنها چند هفته پس از توهین آشکار دونالد ترامپ به ملت ایران را رد کرده و تاکید کنند که کشورمان زیر فشار سیاسی و تحریم های واشنگتن برای امتیازگیری موشکی و منطقه ای از تهران، تسلیم نخواهد شد.

بی تردید درصورتی که هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای و غیرهسته ای و موضوع تضمین گرفتن از دولت های خارجی برای هرگونه توافق، بار دیگر نادیده گرفته شود و با غوغاسالاری و فشار سیاسی نوع تازه ای از وابستگی به کشور تحمیل شود، نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی سکوت نخواهند کرد و واکنش مناسب به هرگونه تلاش برای استحاله نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان خواهند داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز