خبرگزاری کار ایران

ادعای رییس سابق واحد سایبری وزارت جنگ اسرائیل؛

زیرساخت‌های انرژی، اولین هدف حملات سایبری در جنگ احتمالی با ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۱۰

رییس سابق واحد ۸۲۰۰ امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد: انرژی، یال اصلی اقتصادهاست و برای برخی، رگ حیاتی‌شان است. اسرائیل باید در هر جنگی در آینده با ایران یا حزب الله سراغ زیرساخت‌های انرژی برود.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم پست»، «ایهود شینرسون» رییس سابق واحد ۸۲۰۰ امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد که اولین هدف سایبری که اسرائیل باید در هر جنگی در آینده با ایران یا حزب الله به سراغ آن برود، زیرساخت‌های انرژی است. 

وی در کنفرانسی در دانشگاه تل آویو تحت عنوان «هفته سایبری» با اشاره به اهمیت انرژی در اقتصاد ایران مدعی شد: انرژی، یال اصلی اقتصادهاست و برای برخی، رگ حیاتی‌شان است. 

«شینرسون» مدعی شده این نوع حملات تاثیرات وسیع‌تری برای خنثی‌سازی سامانه‌های تسلیحاتی دشمنان اسرائیل دارد و به اسرائیل موقعیت برتر از نظر فنی را خواهد داد اما تاثیر آن استراتژیک نیست. 

این مقام سابق وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد: «اهدافی وجود دارد که هرگز به دلایل اخلاقی نباید مورد حمله سایبری قرار بگیرد؛ از جمله آب و غذا و بخش‌های مراقبت‌های پزشکی.»

وی توصیه کرده به بخش بانکی هم حمله نشود و گفته که این حمله اثر پروانه‌ای دارد و می‌تواند بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد. درمورد دفاع سایبری اسرائیل بزرگترین اولویت، مسدود کردن حملات سایبری به سپر دفاع موشکی‌اش نظیر «آیرون دوم» و سامانه‌های موشکی «ارو» و همچنین سامانه‌های «سی فور آی» است که برای آنها مزایایی را در جبهه‌ها ایجاد کرده‌است. 

«یاکاو امیدرور» رییس شورای امنیت ملی سابق اسرائیل هم در این کنفرانس بر اهمیت درس گرفتن از جنگ‌های کلاسیک در حوزه سایبری تاکید کرده و مدعی شد: «اسرائیل باید همیشه این احتمال را بدهد که دفاع سایبری‌اش مورد نفوذ دشمن قرار بگیرد. جنگ‌های کلاسیک دو اقدام برجسته برای زمانی که دشمن به خط دفاعی‌شان نفوذ می‌کرد داشت؛ پاسخ اول خطوط دفاعی متعدد برای کشاندن دشمن به منطقه کشنده یعنی جایی که شانس نابودی‌شان وجود داشت بود. اما اگر شما باهوش باشید دشمن را نابود نمی‌کنید. شما تله عسل ترتیب می‌دهید و به آنها اطلاعاتی می‌دهید که فکر کنند در جای درست هستند. شما دشمن را فریب می‌دهید به گونه‌ای که فکر کند موفق شده است.»

«امیدرور» مدعی شد: «اگر دشمن سایبری فکر کند که جای درستی را هک کرده است، به فکر حمله دیگری نخواهد بود و سعی می‌کند در سیستم سایبری جعلی بماند.»

«یارون روزن» افسر سایبری بازنشسته وزارت جنگ اسرائیل هم بر اهمیت جنگ سایبری نامتقارن تاکید کرده و مدعی شد: «ما باید تیم‌های سوآت در فضای سایبری داشته باشیم. واحد ملی‌ که پاسخگو باشد. زمانی که می‌پرسید چه کسی پاسخگو است؟ می‌بینید که دست بیش از یک نفر بالا می‌رود این درحالی است که می‌دانیم هیچ‌کس در واقع پاسخ‌گو نیست.»

«روزن» بر اهمیت شناخت یک سیستم بازدارنده در فضای سایبری علیه دشمن فرضی تاکید کرده و گفته که این چالش سختی با توجه به درگیری‌های احتمالی و غیر قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز