خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس مجلس به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۴۰۹

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان گفت: ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاداندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام علی لاریجانی که توسط اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان خوانده شد، بدین شرح است:

«برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان فرصت مغتنم و شایسته ای در جهت تبیین و بازخوانی آرمانهای این دین توحیدی یعنی اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارنیک به شناخت و معرفت درباره این اصول مترقی حیات بشر و حس کمال جویی و معنویت است.

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به مناسبت این گردهمایی معنوی توفیق یافتم مراتب احترام خویش را به شما ادا کرده و بتوانیم گامی در جهت پاسداشت مهربانی و نیک رفتاری و اندیشه پاک برداریم.

ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاد اندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند و در گسترش آن به درستی کوشیده اند. گفتگوی پیروان ادیان الهی با نگاه انسانی و آموزه های بر آمده از دین در شناخت معرفت و گسترش آرامش و اخلاق همواره شایسته تقدیر است.

این گفتگوها می تواند زمینه سازندگی پیوند خورده با صلح و ثبات جهانی بدون تنش و با نگاهی توام با اعتدال و برابری باشد که هدف ادیان الهی نیز بر همین مدار است.

در خاتمه، ضمن سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای دکتر اسفندیار اختیاری نماینده محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی به جهت رساندن درود و پیام تبریک اینجانب به شما عزیزان امید دارم این چنین جلسات بحث و گفتگو به خوبی تداوم یافته و با توفیق روز افزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری و پیشرفت نسل های آینده همراه باشد.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز