خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

مذاکره با تلگرام با اطلاع دادستان وقت انجام شد/ پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مذاکره با تلگرام مخفیانه نبوده است، تاکید کرد: مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام گرفته است

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات میان دولت و تلگرام در سال‌های گذشته، با تایید انجام این گفت‌وگو گفت: این مذاکرات مخفی نبوده و مسئولان مربوط به این حوزه در داخل کشور از انجام آن آگاه بودند.

پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است

وی با بیان اینکه در زمان دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شد، اظهار داشت: در پی این رایزنی‌ها، توافق‌هایی هم به دست آمد و تلگرام ملاحظات ما را در مورد کانال‌های غیراخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم را لحاظ کرده است.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا پهنای باند ویژه‌ای به تلگرام داده شده بود؟ تصریح کرد: این صحبت اشتباه است و پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است.

مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت انجام شد

آذری جهرمی با بیان اینکه مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئله با مذاکره با تلگرام، مسئله محرمانه و پوشیده‌ای نیست.

وی درباره مطرح شدن موضوع رفع فیلتر توییتر ابراز داشت: بر اساس بررسی‌‌‌های ما فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال ۸۸ مصوب شده و به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است. در سال ۹۶ بازپرس شهرستان مشهد گزارش و دستور قضایی به دادستان تهران ارسال کرده و اعلام می‌کند که در برخی از موارد توییتر در دسترس است و درخواست دارد که توییتر مسدود شود.

پیام‌‌‌‌رسان‌ها زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال هستند

وزیر ارتباطات ادامه داد: یکی از حوزه‌های صلاحیت بازپرس مشهد، صلاحیت محلی است و اظهار نظر و حکم قضایی او می‌تواند در حوزه‌ی شهری مشهد باشد. ما اعتقاد داریم فیلتر توییتر مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و تقاضا داریم این مسائل در جلسه همین کارگروه مطرح شود. جای طرح دغدغه‌ها در جلسه این کارگروه است.

آذری جهرمی درباره دلایل حمایت از پیام‌‌رسان‌های داخلی بیان کرد:‌ ما باید در یک فضای منطقی به پیام‌رسان‌های داخلی نگاه کنیم، پیام‌‌‌‌رسان‌ها زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال هستند اما به دلایلی پیام‌‌رسان‌ها هم نقش پیام‌‌‌رسان را داشتند و هم نقش رسانه، که بار سیاسی رسانه به پیام‌ رسان‌ها منتقل شد، ما اصرار داریم نقش پیام‌‌‌رسان و رسانه باید از هم جدا شود.

نباید دید سیاسی به پیام‌‌‌رسان‌ها داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه پیام‌‌رسان یک مدل اقتصادی کوتاه‌‌‌مدت نداشته و نیاز به سرمایه‌‌‌گذاری دارد، یادآور شد:‌ این مسائل در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است، حاکمیت مثل سایر حوزه‌ها که از آن حمایت می‌کند، بندهایی در حمایت از پیام‌‌‌رسان‌های داخلی مصوب و ابلاغ کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ممکن است در کشور سلایق مختلف وجود داشته باشد اما آنچه حاکم است قانون است، عنوان کرد: ما خود را ملزم به حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی می‌دانیم و معتقدیم نباید دید سیاسی به تیم‌های فنی که در حال توسعه پیام‌‌‌رسان‌ها هستند، داشته باشیم. ما باید از پیام‌‌‌رسان‌ها حمایت کرده و نقد منصفانه داشته باشیم.

از پیام‌‌‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم

آذری جهرمی اضافه کرد: مسائل حوزه رسانه و انتقاد جامعه خبری و فعالان سیاسی در چارچوب دیگری باید حل شود. نه این که به آنها فشار سیاسی بیاوریم به اندازه کافی آنها تحت فشارهای فنی هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره فشار پیام‌‌رسان‌های داخلی به دولت گفت: موضع یک مدیر الزاما موضع نیروهای همان پیام‌‌‌‌رسان نیست و آن موضع را به حساب همه نگذاریم. از پیام‌‌‌رسان‌های داخلی حمایت کرده و اگر نقدی هم داریم آن را منصفانه مطرح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز